Program de susținere a familiilor din Ucraina și România, cu servicii de îngrijire a copiilor și sprijin în angajarea părinților

Situația economică actuală din România ridică provocări semnificative, persoanele vulnerabile confruntându-se cu dificultăți în găsirea unui loc de muncă adecvat, în special femeile, din cauza lipsei unor servicii de suport. În august 2023, Salvați Copiii, Jobs for Ukraine și Centrul Mastercard pentru Creștere Incluzivă, împreună cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), au lansat programul „Sprijin pentru îngrijirea copiilor și facilitarea integrării pe piața muncii a ucrainenilor strămutați și a comunităților vulnerabile din România”, un program destinat să ajute refugiații ucrainieni, românii vulnerabili și copiii acestora, oferindu-le susținere în găsirea unui loc de muncă adecvat și servicii gratuite de îngrijire a copiilor.

Sectorul privat joacă un rol crucial în succesul acestui proiect, prin oferirea oportunităților de angajare și învățare familiilor și indivizilor din medii vulnerabile pentru a-și îmbunătăți nivelul de trai.

Susținerea comunităților vulnerabile și îmbunătățirea nivelului de trai

Acest program este conceput pentru a-i ajuta pe cei mai vulnerabili părinți din România și Ucraina. „Participanții la program au oportunitatea de a-și îmbunătăți perspectivele economice și șansele de angajare prin asistență în căutarea unui loc de muncă, dezvoltarea de competențe și sprijin pentru îngrijirea copiilor”, a declarat Ioana Gorgăneanu, Vice President, Head of Marketing & Communications Southeast Europe, Mastercard.

„Cu toate acestea, programul oferă mult mai mult decât consiliere și facilități. Este vorba despre consolidarea încrederii părinților vulnerabili, oferindu-le mijloacele de a obține independență financiară și facilitând integrarea lor în societate. Acest aspect are o importanță deosebită pentru noi și este motivul pentru care ne extindem sprijinul către comunitățile ucrainene și românești. Împreună, putem construi o societate mai puternică și mai rezilientă”.

Proiectul identifică și capitalizează oportunități, conectând angajatorii interesați cu candidați atent selectați, pregătiți și susținuți, asigurând o înțelegere profundă a cerințelor și a capacității de a evidenția abilitățile relevante la locul de muncă. Până în prezent, 250 de beneficiari au fost sprijiniți prin acest program. În total, 500 de adulți vulnerabili de vârstă activă din România și Ucraina își vor dobândi abilitățile, cunoștințele și resursele necesare pentru obținerea unui loc de muncă pe parcursul întregului proiect.

Apel către angajatori de a se alătura cauzei

„Invităm angajatorii să se alăture misiunii noastre de a sprijini comunitățile vulnerabile din România și Ucraina. Puteți înregistra și posta locurile de muncă disponibile gratuit, prin intermediul paginii web dedicată proiectului. Parteneriatul vostru ne va permite să oferim servicii integrate de îngrijire a copiilor și de angajare, ajutând familiile și indivizii din medii vulnerabile să găsească locuri de muncă și să-și asigure un nivel de trai mai bun. Dacă sunteți un angajator în căutare de personal sau doriți să oferiți alte oportunități economice părinților aflați în contexte vulnerabile, vă rugăm să ne contactați. Pe măsură ce ne străduim să conectăm candidații potriviți cu angajatorii, ne străduim, de asemenea, să abordăm și alte obstacole în calea angajării în afara îngrijirii copiilor, cum ar fi barierele lingvistice, lipsa de abilități tehnice și altele. Unindu-ne forțele, putem face o diferență tangibilă în viața celor care au nevoie și putem contribui la creșterea sustenabilă a comunităților noastre”, a declarat Roxana Popa, Președinte, Project Voyager (Jobs for Ukraine).

„Suntem recunoscători partenerilor noștri care s-au implicat deja în proiectul nostru și au angajat părinți vulnerabili din Ucraina și România, printre care Sphera Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell), Concentrix, Webhelp, LC Waikiki, Genpact, City Grill, JW MARRIOTT Bucharest Grand Hotel, la care se adaugă alți doi mari retaileri. Vrem să mulțumim și celor 2000+ de angajatori care au postat oportunități pe pagina noastră dedicată. La Project Voyager am angajat și o mamă din program care a adus deja un plus de valoare în echipă. Comunitatea noastră aduce o bogată experiență în vânzări și retail, educație și îngrijire a copiilor, ospitalitate, servicii pentru clienți, wellness și frumusețe, și multe altele”.

Un nou centru de îngrijire pentru copii a fost inaugurat în București

Ca parte a sprijinului lor continuu pentru femeile din România și Ucraina, pe 17 aprilie 2024, Salvați Copiii, Jobs for Ukraine și Centrul Mastercard pentru Creștere Incluzivă, împreună cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), au deschis un nou centru de îngrijire în București pentru a oferi un mediu sigur în care mamele își pot încredința copiii unor profesioniști calificați pentru a se putea concentra pe căutarea unui loc de muncă sau participa la activități profesionale. Această inițiativă subliniază angajamentul de a susține și încuraja grupurile vulnerabile, în special femeile, în timp ce promovează creșterea incluzivă în cadrul comunității.

„Ne așteptăm ca centrul să servească drept punct central unde femeile se pot conecta, pot împărtăși experiențe și se pot susține reciproc. Prin promovarea unui sentiment de unitate, ne propunem să dăm mai multă încredere acestor femei pentru a naviga cu mai multă ușurință atât printre provocarile maternității, cât și ale căutării unui loc de muncă. Ne propunem să sprijinim comunitățile locale vulnerabile și ucrainenii care caută un spațiu sigur în România după agresiunea rusă din 2022”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv, Salvați Copiii.
„Preocuparea noastră pentru situația copiilor care migrează în timpul războiului din Ucraina către România acționează pe mai multe niveluri, deoarece bunăstarea acestor copii depinde și de modul în care mamele lor, cu care ajung în țara noastră, sunt integrate socio-economic. În acest sens, pe lângă componenta de intervenție umanitară, care este atât de necesară la începutul crizei umanitare, am venit cu alte componente ce susțin incluziunea educațională a copiilor și, de asemenea, inserția socio-economică a mamelor lor.”

Consolidarea rezilienței: uniți pentru o societate mai puternică

„Colaborarea noastră cu Centrul Mastercard pentru Creștere Incluzivă exemplifică modul în care parteneriatele între sectorul public și cel privat pot stimula creșterea economică și incluziunea și pot promova impactul în comunități și în diverse zone geografice”, a declarat Odile Renaud-Basso, Președinte BERD.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) va oferi finanțare pentru susținerea cursurilor de limbă și formare profesională pentru părinții din program. Colaborarea intersectorială este o dovadă a angajamentului proiectului nostru de a crea oportunități pentru toată lumea. Succesul indivizilor reflectă prosperitatea întregii societăți.

De 34 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului.

Jobs for Ukraine a început ca o platformă (https://jobs4ukr.com) și a fost lansată în martie 2022, în România, pentru a sprijini refugiații din Ucraina să se integreze pe piața muncii din Europa. Platforma este oferită gratuit tuturor candidaților și angajatorilor potențiali din peste 60 de țări. În iulie 2022, s-a înființat o organizație neguvernamentală, Asociația Proiect Voiajor (Project Voyager), pentru a administra platforma jobs4ukr.com, adăugând servicii complementare pentru a ajuta refugiații și alte grupuri vulnerabile să elimine barierele de incluziune economică.

Centrul Mastercard pentru Creștere Incluzivă (Mastercard Center for Inclusive Growth) promovează creșterea economică echitabilă și durabilă și incluziunea financiară în întreaga lume. Centrul folosește activele și competențele de bază ale companiei, inclusiv datele, expertiza și tehnologia, în timp ce administrează Fondul Mastercard Impact, pentru a produce cercetări independente, a scala programe globale și a sprijini o comunitate de gânditori, lideri și oameni ai acțiunii din prima linie a creșterii incluzive.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a fost fondată în 1991 pentru a crea o nouă eră post-Război Rece în Europa Centrală și de Est. Acum face mai mult ca niciodată, pe trei continente, pentru a avansa progresul către „economii orientate spre piață și promovarea inițiativei private și antreprenoriale”. Din momentul în care Rusia a invadat Ucraina în 2022, BERD, cel mai mare investitor instituțional al Ucrainei, a intensificat și mai mult sprijinul, angajându-se să investească 3 miliarde de euro acolo până la sfârșitul anului 2023, intensificând în același timp sprijinul pentru țările învecinate.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup