Grupul HORNBACH a continuat să-și crească cota de piață pe piețe internaționale importante

Grupul HORNBACH a realizat cifre preliminare robuste pentru anul financiar 2023/2024 (de la 1 martie 2023 la 29 februarie 2024), potrivit previziunilor pentru anul fiscal. În contextul dificil al prudenței consumatorilor în ceea ce privește cheltuielile mari și discreționare, vânzările nete consolidate ale Grupului au avut doar o mică scădere față de anul trecut, ajungând la 6,161 milioane EUR (-1,6%). În trimestrul 4 (1 decembrie 2023 – 29 februarie 2024), vânzările Grupului au scăzut ușor, cu 1,5%, la 1,234 milioane EUR. Marja brută și-a revenit în continuare cu ajutorul prețurilor mai mici ale unor materii de bază pentru anumite categorii de produse, precum și datorită unui portofoliu de produse mai favorabil în comparație cu anul anterior. Se estimează că EBIT-ul ajustat (profitul de exploatare ajustat pentru a exclude elementele non-operaționale ale profitului) al Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2023/2024 va fi de aproximativ 254 milioane EUR (2022/2023: 290 milioane EUR).

„În timp ce perspectiva macroeconomică rămâne dificilă, în special în Germania, am observat și unele semnale pozitive având în vedere scăderea inflației și condițiile meteorologice favorabile din primele săptămâni ale sezonului de primăvară. Per total, sectorul DIY a crescut din perspectiva unui nivel semnificativ mai mare al vânzărilor în ultimii ani și se bucură de popularitate. Chiar dacă au existat unele fluctuații pe parcurs, în fața noastră se află multe oportunități, care ne fac optimiști cu privire la viitor. Tendințele fundamentale, precum eficiența energetică, renovările fără bariere și nevoia de a transforma clădirile existente, rămân vitale și oferă o gamă vastă de oportunități pentru a crește”, a declarat Albrecht Hornbach, Director General al HORNBACH Management AG.

Erich Harsch, Director General al HORNBACH Baumarkt AG, a adăugat: „2023/2024 a fost un an de continuare a normalizării post-COVID, cu un mediu dificil al consumatorilor și clienților DIY care se axează pe proiecte relativ mici de renovare și grădinărit. Pentru viitor, considerăm că strategia noastră de succes cu privire la prețurile mereu mici va continua să ne situeze într-o poziție favorabilă pentru a atrage clienți. De asemenea, suntem încrezători cu privire la inițiativele noastre recente de a dezvolta gama de produse și de a răspunde tendințelor pieței.”

HORNBACH Baumarkt crește vânzările în afara Germaniei

Vânzările nete de la cel mai mare subgrup operațional HORNABCH Baumarkt s-au apropiat de nivelul anului anterior (-1,1%), la 5.780 milioane EUR (2022/2023: 5.843 milioane EUR). Pe o bază comparabilă și ajustată în funcție de rata de schimb, vânzările din subgrup au scăzut cu 2,0% (a se vedea tabelul 2). Eficiența vânzărilor HORNBACH Baumarkt de 2.823 EUR pe metru pătrat rămâne cu mult în fața competiției. În Germania, vânzările nete ale HORNBACH Baumarkt au scăzut cu 2,6%, la 2.787 milioane EUR (2022/2023: 2.861 milioane EUR), în timp ce vânzările nete în afara Germaniei au crescut cu 0,4%, la 2,993 milioane EUR (2022/2023: 2.982 milioane EUR). În total, cota vânzărilor internaționale ale subgrupului HORNBACH Baumarkt a crescut în continuare, de la 51,0% la 51,8%.

Vânzările online (inclusiv Click & Collect) au reprezentat 12,7% din vânzările totale ale subgrupului HORNBACH Baumarkt în anul financiar 2023/2024 (2022/2023: 14,1%) și au rămas considerabil peste nivelurile pre-COVID (2019/2020: 9,6%). În comparație cu perioada anului trecut, vânzările online au scăzut de la an la an cu 11,1%, la 732 milioane EUR în anul financiar 2023/2024.

HORNBACH Baumarkt a crescut cu succes cota de piață la 36,2% în Cehia (2022: 34,4%), la 27,1 în Olanda (2022: 26,1%) și la 13,9% în Elveția (2022: 13,5%) în anul calendaristic 2023. În Germania, HORNBACH și-a menținut cota de piață (GfK5)) la un nivel ridicat, de 14,9%.

HORNBACH Baumarkt a continuat să inoveze oferta online, iar în octombrie 2023 a introdus o platformă de tip Market Place webshop-ului deja existent în Germania, oferind clienților produse noi de la mărci și furnizori independenți. În plus, HORNBACH Baumarkt și-a extins constant portofoliul de produse eficiente din punct de vedere energetic, precum și serviciile de renovare. În noiembrie 2023, HORNBACH Baumarkt a achiziționat Seniovo, un start-up german specializat în renovări de băi, îmbunătățind oferta comercială din domeniul serviciilor „do-it-for-me”.

La 29 februarie 2024, HORNBACH Baumarkt gestiona un total de 171 de magazine, precum și magazine online în nouă țări europene. În Germania, rețeaua staționară include 96 (anul anterior: 97) magazine DIY de construcții și grădinărit, precum și două magazine specializate în pardoseli Bodenhaus (anul anterior: 2). Magazinul DIY din Nürenberg s-a închis în noiembrie 2023 pentru a fi reconstruit în același loc și se va redeschide la începutul anului 2025. În alte opt state europene, subgrupul gestionează 73 de magazine DIY de construcții și grădinărit (anul anterior: 72), inclusiv un nou magazin deschis la Nijmegen (Olanda, iulie 2023).

Afacerile retailerilor regionali de materiale de construcții, afectate de încetinirea sectorului de construcții

Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care contribuie cu 6% din vânzările totale ale Grupului, s-a confruntat cu o scădere a afacerilor nete de 9,6%, 381 milioane EUR, în anul financiar 2023/2024 (anul anterior: 421 milioane EUR) din cauza dezvoltării slabe a industriei generale de construcții din Germania. Din 29 februarie 2024, subgrupul gestionează 39 de puncte de vânzare pentru constructori, 37 de locații în sud-vestul Germaniei și două în apropiere de granița cu Franța (Grand Est).

EBIT ajustat al Grupului HORNBACH – aproximativ 254 milioane EUR, conform estimărilor

Cu un EBIT ajustat de 254 milioane EUR pentru anul fiscal 2023/2024, Grupul Hornbach s-a poziționat cu 12,4% sub nivelul anului anterior (2022/2023: 290 milioane EUR). Aceasta este în conformitate cu estimările în materie de profit, revizuite la 15 septembrie 2023, așteptându-se scăderea EBIT-ului ajustat cu 10-25% sub nivelul anului 2022/2023. EBIT-ul ajustat a fost influențat pozitiv de îmbunătățirea secvențială a marjei brute, în principal ca urmare a normalizării prețurilor la unele materii prime de bază și de un portofoliu de produse mai favorabil.

Cifrele privind vânzările și profiturile din acest comunicat sunt preliminare și nu au fost supuse auditului. Detalii privind performanța profiturilor și declarațiile financiare anuale pentru 2023/2024, precum și estimările pentru vânzări și profituri pentru anul financiar 2024/2025 se vor publica la 22 mai 2024. La acea dată sunt planificate în Germania o conferință de presă și o conferință a analiștilor financiari.

Grupul HORNBACH este un grup independent de vânzare cu amănuntul, condus de o familie, sub umbrela HORNBACH Holding AG & Co. KGaA, listată la Bursa de Valori din Frankfurt și reprezentat în indicele bursier SDAX. Cea mai mare filială, HORNBACH Baumarkt AG, gestionează 171 de magazine mari DIY cu centre pentru grădină (inclusiv magazine specializate) și magazine online în nouă țări din Europa. Grupul include și HORNBACH Baustoff Union, un retailer regional de materiale de construcții, cu 39 de locații în Germania de sud-vest și Franța, precum și HORNBACH Immobilien AG, care dezvoltă proprietăți imobiliare de tip retail pentru Grup. În anul financiar 2023/2024 (data raportării: 29 februarie 2024), Grupul HORNBACH a realizat vânzări nete de 6,2 miliarde EUR, ceea ce îl face una dintre cele mai mari companii de vânzare cu amănuntul în materie de DIY și grădină din Europa. Grupul are un număr de aproximativ 25.000 angajați.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup