Implicarea sportivă a BMW Group – cele mai importante repere

Istoria BMW Group este strâns legată de lumea sportului. Emblematicele clădri de birouri BMW „4 Cilindri” (sediul central al companiei), BMW Museum şi BMW Welt se află în imediata apropiere a parcului olimpic al Jocurilor Olimpice de la München, 1972. Compania s-a transformat cu impulsul Jocurilor Olimpice de atunci. Evenimentele din acel an au marcat lansarea clădirii „4 Cilindri”, semnată de renumitul arhitect Karl Schwanzer, debutul primei generaţii BMW Seria 5, lansarea primului concept car al mărcii, BMW Turbo, prezentarea primelor model de electrice, două automobile BMW 1600 modificate. Tot atunci s-a lansat BMW M GmbH, sub ideea prezentată de Bob Lutz, Directorul de Vânzări BMW de la acea vreme: „O companie e ca un om. Face sport, este astfel mai antrenată, mai entuziasmantă, mai performantă.”

Ziua Sportului pentru Dezvoltare şi Pace din 6 aprilie este un motiv bun pentru a arunca o privire asupra implicării BMW Group în acest domeniu, sportul este în genele noastre.

Profesioniştii de golf se bucură de sărbătoriri când ajung la cupă doar din câteva lovituri la un turneu de clasă mondială. Acordarea de asistenţă copiilor dezavantajaţi social printr-un proiect educaţional, în acelaşi timp, arată cum se pot interconecta două obiective valoroase; un eveniment sportiv de neuitat şi un angajament social pentru creşterea egalităţii de şanse. Tocmai această combinaţie este cea pe care BMW Group o susţine prin iniţiativa „Eagles for Education” (Eagle pentru Educaţie) la numeroase turnee, ca parte a unei implicări internaţionale în golf. Obiectivul este de a sprijini programele educaţionale şi de a oferi perspective îmbunătăţite şi oportunităţi de viitor pentru tineri.

BMW Group s-a implicat în această abordare la nivel social – de câteva decenii şi cu un accent deosebit pe sport. „BMW Group este mult mai mult decât un producător de maşini. Cu aproximativ 150.000 de angajaţi din 110 naţiuni, suntem parte a societăţii – atât în interiorul, cât şi în exteriorul uzinelor şi birourilor noastre. De aceea, susţinerea acestei diversităţi în sport este deosebit de importantă pentru noi”, a explicat Ilka Horstmeier, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentur Resurse Umane şi Imobiliare, director pentru Relaţii de Muncă. „Sportul creează momente unice pentru sportivi şi spectatori, consolidează simţul comunităţii, sărbătoreşte diversitatea şi construieşte punţi. La BMW Group, suntem foarte mândri să sprijinim evenimentele sportive din întreaga lume, contribuind la conectarea oamenilor din medii şi culturi diferite.”

Implicarea sportivă a BMW Group ajunge pe tot globul, din Australia, Japonia şi China, prin India, America de Sud şi SUA, până în Finlanda şi Italia. Golful şi motorsportul sunt zone de interes internaţional. Cu toate acestea, implicările naţionale pe termen lung stabilite în atletism, baschet şi tenis au toate o istorie şi o tradiţie extinse în cadrul companiei. Sportul realizează ceva ce aproape nici o altă sferă a vieţii nu este capabilă să facă; uneşte naţiunile, trece graniţele şi este o limbă pe care oricine o poate înţelege.

Tradiţia întâlneşte viitorul: cum golful reuneşte evenimente internaţionale de top şi cauza bună

Golful se află în centrul implicării sportive a BMW Group. În urmă cu aproximativ 40 de ani, compania a înfiinţat cea mai mare serie de turnee internaţionale pentru jucători amatori de golf, BMW Golf Cup. BMW susţine golful profesionist de aproape la fel de mult timp, din 1989. BMW International Open de la München este cel mai cunoscut turneu profesionist din Germania şi va avea loc pentru a 35-a oară în 2024. Ceea ce îl face şi mai special este că BMW este nu doar sponsorul, ci şi organizatorul acestui turneu tradiţional.

De-a lungul deceniilor, BMW s-a consacrat, de asemenea, ca un partener proeminent şi de încredere pe scena internaţională a golfului, susţinând turnee care atrag jucători de talie mondială: BMW Championship din SUA, BMW PGA Championship din Marea Britanie, BMW Ladies Championship din Coreea şi BMW Japan Golf Tour Championship prezintă sportivi profesionişti care concurează în alte patru turnee pe care BMW le susţine în calitate de sponsor principal. BMW oferă asistenţă şi sprijin în calitate de partener al altor 22 de turnee – din SUA până în Africa de Sud şi Australia -, garantând o experienţă premium pentru toţi participanţii.

Efectele acestor evenimente se extind cu mult dincolo de sportul în sine, mergând mână în mână cu implicarea socială responsabilă. BMW International Open 2023 a însemnat începutul iniţiativei „Eagles for Education”, deoarece BMW Group a adăugat un alt modul angajamentului său durabil şi pe termen lung de a îmbunătăţi educaţia şi oportunităţile viitoare pentru tineri. Pentru fiecare eagle realizat de cei mai buni jucători la BMW International Open, BMW Group a donat 1.000 de euro organizaţiilor „JOBLINGE” şi „Kick ins Leben”, ambele colaborând cu BMW Group de mulţi ani. De asemenea, BMW a majorat suma donaţiei cu 10.000 de euro pentru fiecare hole-in-one. În total, 99.000 de euro au fost strânşi în cadrul turneului tradiţional, pe care cele două organizaţii din München i-au folosit pentru îmbunătăţirea oportunităţilor de învăţare pentru copiii şi tinerii adulţi defavorizaţi.

Sprijinul pentru Fundaţia Şcolară Evans urmează o cale similară. BMW Championship 2023, care a avut loc lângă Chicago (SUA), a generat un total-record de 5,5 milioane de dolari pentru a finanţa burse complete pentru colegii pentru caddies aflaţi în dificultate. De la debutul BMW Championship în 2007, peste 3.300 de tineri au primit oportunitatea de a continua studiile.

O cauză bună se află şi în spatele BMW PGA Championship. Cunoscut şi sub denumirea de „Festivalul Golfului”, acesta are loc în Wentworth, chiar în vecinătatea Londrei, şi, datorită implicării BMW, turneul a susţinut în ultimii ani „Campaign Against Living Miserably” (CALM / Campania Împotriva Traiului Miserabil) – o iniţiativă care se concentrează pe prevenirea sinuciderii.

Chiar şi într-o disciplină individuală precum golful, este uşor să apreciezi puterea sportului, lucrând împreună pentru un singur obiectiv. Acest lucru a devenit clar şi la Ryder Cup de la Roma, cu BMW ca partener mondial. Transformându-şi diferitele stiluri de joc în forţă colectivă, echipele din SUA şi Europa au oferit golf palpitant la acest eveniment, care este unic în lumea sportului. Interesele individuale se retrag în culise. În calitate de partener mondial al Ryder Cup, BMW susţine legendara competiţie cu mobilitate electrică pentru a sprijini tocmai această abordare a colaborării respectuoase.

BMW M Motorsport: arta ingineriei vine pe circuit

Compania s-a bucurat de mulţi ani de succes în motorsport. În acest sezon, BMW M Motorsport are o participare oficială în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă cu prototipul BMW M Hybrid V8, inclusiv cursa de 24 de ore de la Le Mans ca punct culminant al sezonului din iunie, şi concurează şi în IMSA WeatherTech SportsCar Championship din America de Nord. Gama largă de piloţi oficiali BMW M şi echipele BMW M Motorsport vor concura, de asemenea, cu BMW M4 GT3 în numeroase serii internaţionale de curse GT de înaltă calitate. Cursele de client reprezintă un alt pilon-cheie al acestei implicări. Piloţii privaţi şi echipele private concurează în întreaga lume, sărbătorind victoriile şi titlurile cu modelele BMW M.

Baschet: noul parteneriat de mobilitate sprijină oportunităţile viitoare

BMW München este, de asemenea, implicat în baschet din vara lui 2023, iniţiind un parteneriat cu FC Bayern München Basketball GmbH. Jucătorii şi conducerea tehnică de la clubul cvintuplu campion al Germaniei pot circula acum cu automobile electrice, fără emisii locale.

În golf, eagles sunt speciale, în baschet sunt dunkurile. Campania „Dunks for Tomorrow” de la BMW München şi FC Bayern München Basketball generează donaţii pentru educaţie şi egalitate de şanse – cu un succes considerabil. Pentru fiecare dunk în timpul unui joc de pe teren propriu la BMW Park, compania va dona 1.000 de euro la sfârşitul sezonului către SOS-Kinderdorf e.V. Acest lucru va contribui la îmbunătăţirea perspectivelor de viitor pentru copiii şi tinerii adulţi din familii dezavantajate. În total, 100.000 de euro au fost deja donaţi la începutul lunii martie, când cel de-al 100-lea dunk a fost înregistrat de Devin Booker, atacantul american.

Bob şi biatlon: parteneriatul tehnologic creşte viteză

Evenimentele sportive atrag entuziaşti la nivel global, naţional sau regional. În Germania, BMW este implicat în sporturi de iarnă, alergare şi tenis. Parteneriatul tehnologic cu Federaţia Germană de Bob, Sanie şi Skeleton (BSD) include transferul de cunoştinţe din industria auto care are loc chiar în canalul de gheaţă. Cel mai recent proiect îl reprezintă procesele de imprimare 3D din dezvoltarea şi producţia auto care vor duce la producerea încălţămintei ideale pentru echipele de bob, cu plăci cu cuie noi-nouţe, pentru a permite accelerarea maximă în canalul de gheaţă. Obiectivul anticipează că sportivii vor concura cu încălţămintea perfectă până cel târziu la Jocurile Olimpice de Iarnă din 2026, deoarece urmăresc să extragă sutimile de secundă decisive necesare în drumul către o medalie de aur.

Parteneriatul tehnologic include şi alte proiecte, cum ar fi BMW Data Coach. Tehnologia de analiză este utilizată pentru a optimiza sistemul complex al saniei, sportivului şi trasei de curse – o abordare care a fost o procedură standard de ani de zile în dezvoltarea automobilelor. În bob, senzorii sunt instalaţi în materialul de antrenament pentru a măsura date dinamice, cum ar fi viteza longitudinală şi laterală, acceleraţia şi vitezele de rotaţie, şi pentru a oferi înregistrări de înaltă rezoluţie. Software-ul de analiză permite reconstrucţia precisă a fiecărei manşe.

Simulatorul Bob pe care BMW l-a construit pentru BSD, în special pentru Jocurile Olimpice de Iarnă din 2022, este, de asemenea, unic. Acest lucru a permis piloţilor de bob din München să se familiarizeze cu pista olimpică din Yanqing, necunoscută anterior, cu luni înainte.

Transferul de tehnologie este eficient şi în biatlon. Biatloniştii germani au posibilitatea de a efectua teste în tunelul aerodinamic. În cadrul BMW Group Aerolab, tragerea din poziţie în picioare este simulată, analizată şi îmbunătăţită în condiţii variate de vânt. Specialiştii în aerodinamică de la BMW Group şi Federaţia Germană de Schi (DSV) lucrează împreună îndeaproape pentru a optimiza materialul pentru sportivi.

BMW Group se bucură de o strânsă legătură cu biatloniştii DSV de mulţi ani, în calitate de partener de mobilitate, compania echipează sportivii cu automobile electrice.

Cei mai rapizi 42 de kilometri din lume

Diversitatea şi solidaritatea generate de sport modelează şi prezenţa BMW la Berlin, capitala Germaniei. Aceasta nu este doar locaţia fabricii BMW Motorrad, unde până la 900 de unităţi sunt produse în fiecare zi de către angajaţi motivaţi şi entuziaşti pentru clienţii din întreaga lume. Tot aici are loc şi extrem de popularul MARATON BMW BERLIN, care anul acesta sărbătoreşte 50 de ani, susţinut de companie în calitate de partener titular.

Evenimentul de alergare face parte din World Marathon Majors şi cea mai internaţională platformă sportivă care include profesionişti şi amatori din întreaga lume care concurează pe acelaşi traseu până la linia de sosire. Anul trecut, Tigst Assefa din Etiopia a sărbătorit un nou record mondial cu aproximativ un milion de fani pe traseul de 42,195 de kilometri. La linia de sosire, cronometrul maşinii de deschidere, modelul electric BMW i5, s-a oprit la ora 2:11:53.

O privire spre evenimentele din 2024: sportivi de talie mondială din tenis şi golf se vor întâlni acasă la BMW

Tenis şi BMW – şi aceasta este povestea unui parteneriat de lungă durată. BMW este implicat în tenis în întreaga lume, la BNP Paribas Open din Indian Wells (California) şi la ATP Masters 1000 Roma, în Italia. Din 1987, BMW Open a permis companiei să ofere o scenă pentru tenis de clasă mondială, nu departe de porţile fabricii sale. În perioada 13-21 aprilie va avea loc o nouă ediţie a evenimentului, când vedetele scenei servesc pe terenurile de zgură ale prestigiosului club MTTC Iphitos din München. Turneul îi va avea printre participanţi pe germanul Alexander Zverev, campion olimpic, şi austriacul Dominic Thiem, fost campion la US Open şi ambasador al mărcii BMW.

Un alt nume important din lumea golfului va atrage atenţia în această vară, când BMW International Open va avea loc pentru a 35-a oară în iulie 2024: cel mai de succes jucător de golf german, Bernhard Langer, va fi prezent la München Eichenried. Acesta va fi ultimul turneu al lui Langer în DP World Tour.

Colaborări la nivel naţional

La nivel naţional BMW are o serie de colaborări de anvergură. Cele mai răsunătoare sunt colaborările cu cluburile de fotbal Real Madrid (include o colaborare şi cu echipa de baschet) prin BMW Spania şi AC Milan prin BMW Italia.

În România, BMW are o tradiţie bogată ca partener de mobilitate pentru o serie de mari jucători de tenis, aşa cum sunt Horia Tecău, medaliat olimpic şi câștigător a două turnee de Grand Slem la dublu şi dublu mix, precum şi Marius Copil, autorul unor din cele mai rapide servicii din istoria tenisului.

În ultimii ani, compania a susţinut proiectul primului MINI electric de competiţie din istorie. Anul trecut, pilotând acest model, Horia Platona, şi-a adjudecat primul titlu cu o electrică în competiţie directă cu automobile cu motoare cu ardere internă din istoria motorsportului, căştigând clasa 2A în Campionatul Naţional de Super Salalom. Pentru anul 2024, echipa organizată acum sub numele de Engage Racing, va lansa un nou model dezvoltat încă o dată de la zero – BMW i4.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup