Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei pregătește cea mai valoroasă expoziție din istoria sa

Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei (MNIT) pregătește cu sprijinul Ministerului Culturii și al Primăriei Șimleu Silvaniei o expoziție temporară extraordinară, intitulată „Războinici uitați și podoabe eterne”. Expoziția, care va fi vernisată la sfârșitul anului curent, se anunță a fi unul dintre cele mai importante evenimente organizate vreodată de MNIT. Vor fi expuse tezaure unice în lume, constând din bijuterii, medalioane și vase din aur și argint, împrumutate din colecțiile a peste zece muzee din țară și din străinătate. Prin modul de expunere inovativ și interactiv, expoziția va fi de interes pentru toate generațiile.

„Prin această expoziție, MNIT continuă colaborarea cu instituții culturale de talie mondială, cele mai importante artefacte ale expoziției făcând parte din tezaurul de la Șimleul Silvaniei, descoperit în două etape (1797, 1889) și aflat în colecțiile Muzeului de Istoria Artei (Kunsthistorisches Museum) din Viena și a Muzeului Național Maghiar (Magyar Nemzeti Múzeum) din Budapesta. Tezaurul de la Șimleul Silvaniei este considerat una dintre cele mai importante descoperiri din perioada migrațiilor, atât la nivel regional, cât și european, iar artefacte din cele două tezaure vor fi expuse pentru prima dată în Transilvania, locul lor de descoperire.” afirmă Dr. Felix Marcu, Manager MNIT.

Printre exponate se numără o fibulă spectaculoasă din aur masiv, decorată cu una dintre cele mai mari pietre de onix fațetate, care impresionează prin dimensiune și execuția excepțională. Obiectul are o valoare impresionantă atât din perspectiva culturală, cât și financiară, ilustrând bogăția și măiestria remarcabilă a elitelor din secolul al V-lea. Expoziția își propune să prezinte aceste elite prin intermediul celor mai însemnate descoperiri arheologice, care evidențiază fenomene istorice și arheologice majore care au influențat evoluția Europei și constituie o moștenire culturală comună pentru comunitatea europeană.

„Expoziția va arăta că epoca migrațiilor nu trebuie privită ca o perioadă întunecată, ci mai degrabă o epocă de tranziție din antichitatea târzie către o nouă eră, ea fiind catalizatorul pe care s-a clădit istoria statelor europene medievale. Evenimentul subliniază bogăția și diversitatea culturală a regiunii Dunării de mijloc, o zonă de o importanță strategică din antichitate și până astăzi” afirmă Alpár Dobos, muzeograf din cadrul MNIT.

„Credem că acest proiect este un eveniment cultural extrem de important, care reflectă istoria și valorile culturale comune pe care țările Europei le împărtășesc. Suntem convinși că expoziția va fi de mare interes, de aceea am inițiat toate procedurile necesare organizării ei și dorim să exprimăm recunoștința noastră anticipată față de toți cei care aleg să ne susțină financiar sau logistic. În plus, dorim să anunțăm că în cursul acestei luni am pregătit o surpriză specială pentru clujeni, și nu numai, pentru a aduce expoziția mai aproape de ei. Detalii vor fi dezvăluite în curând.” încheie Dr. Felix Marcu, Manager MNIT.

  • Alte articole:

    Agenția de comunicare Oxygen a realizat campania Color Up Your Summer Look pentru Avon

    Oxygen, agenție independentă de comunicare, semnează campania Color Up Your Summer Look pentru Avon. Cele mai iubite produse de make-up Avon au fost aduse în atenția publicului prin intermediul unei…

    Citeste articolul
    One Gallery, imobil restaurat în prezent de One United Properties, va include o sală multifuncțională pentru spectacole

    One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, derulează în prezent lucrări de restaurare pentru…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Agenția de comunicare Oxygen a realizat campania Color Up Your Summer Look pentru Avon

    Agenția de comunicare Oxygen a realizat campania Color Up Your Summer Look pentru Avon

    Betano – consolidarea brandului pe zona de influencer marketing, prin colaborarea cu Antonia

    Betano – consolidarea brandului pe zona de influencer marketing, prin colaborarea cu Antonia

    Fix la coș! – campanie pentru aruncarea responsabilă a deșeurilor, realizată în București și în mediul online

    Fix la coș! – campanie pentru aruncarea responsabilă a deșeurilor, realizată în București și în mediul online

    SOS Satele Copiilor România organizează pe 5 octombrie 2024 ediția a doua a festivalului caritabil FestiSAT

    SOS Satele Copiilor România organizează pe 5 octombrie 2024 ediția a doua a festivalului caritabil FestiSAT