Sistemul Cumperi acum, Plătești mai târziu, prezent și în România – creștere spectaculoasă în ultimii ani

Buy Now Pay Later (BNPL/Cumperi acum, Plătești mai târziu) a avut o creștere spectaculoasă în ultimii ani. Doar în 2024 valoarea estimată a pieței globale BNPL depășește 633 miliarde de dolari, iar valoarea previzionată până în 2029 ajunge la peste 1.088 miliarde de dolari, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 11,4%, în perioada 2024-2029, conform unui raport al ResearchAndMarkets.com.

Chiar dacă specialiștii observă în prezent o temperare a creșterii, BNPL are o ascensiune robustă, organică și continuă să reprezinte pentru o largă categorie de consumatori o alternativă de plată viabilă și ușor de utilizat. Acest sistem de plată are avantajul de a putea fi accesat simplu, printr-o aplicație pe smartphone, este flexibil – ratele pot fi personalizate în funcție de preferințe – și, față de sistemele tradiționale de finanțare, este considerat mai rapid, cu rată mai mare de aprobare și avantajos.

Un studiu realizat de PYMNTS.com pe piața americană de BNPL evidenția că această opțiune de plată a modificat comportamentul de consum al cumpărătorilor. Mulți dintre aceștia își schimbă modul obișnuit de a realiza achizițiile dacă BNPL nu este disponibil. În special Milenialii (cei născuți între 1981 și 1996), într-un procent impresionant, tind să cumpere mai puțin sau mai ieftin dacă acest tip de plată alternativă nu e disponibil. Studiul PYMNTS.com concluzionează că 1 din 4 clienți din generația Millennials optează pentru produse de o valoare mai mică sau își reduc cantitatea de obiecte achiziționate dacă retailerii nu le oferă opțiunea Buy Now Pay Later.

„Rezultatul acestui studiu nu este o surpriză”, comentează Alexandru Balaci, CEO Mokka România, liderul în furnizarea de servicii BNPL din Europa Centrală și de Est și primul provider de plată amânată de acest tip din România. „Mokka a realizat studii interne care ajung la aceeași concluzie: utilizatorii tind să cumpere mai multe produse și mai scumpe când recurg la serviciul de plată amânată, stimulând astfel valoarea coșului mediu și rata de conversie”, spune CEO-ul Mokka.

Studiul realizat de PYMNTS.com arată că dacă BNPL nu este disponibil ca opțiune de plată, 28,2% dintre Mileniali și 27,5% din GenZ (persoanele născute între 1997 și 2012) renunță la achiziție. În aceleași condiții, 25,3% dintre Mileniali optează pentru un produs mai ieftin, în comparație cu 7,7% dintre Baby Boomers (1946 și 1964) sau 13% din Generația X (1965 și 1980).

Procentul celor din GenZ care renunță la coșul de cumpărături sau achiziționează produse cu o valoare mai mică când nu este disponibil BNPL este sensibil mai mic decât al Milenialilor. De altfel, aceste două categorii dinamice de cumpărători constituie „nucleul dur” al clienților BNPL.

Potrivit opiniei lui Alexandru Balaci, în 2024 „BNPL se va afla tot mai mult pe radarul consumatorilor, o opțiune de plată pe care o așteaptă de la retaileri și care este utilizată pentru a finanța atât necesitățile de bază ale vieții, cât și alte categorii mai mult sau mai puțin opționale, precum beauty sau travel”.

CEO-ul Mokka subliniază că pe piețele din Europa Centrală și de Est unde este prezentă Mokka, aceasta s-a dovedit un instrument puternic de creștere a vânzărilor în magazinele fizice și online, pentru că elimină principala obiecție care stă în calea achizițiilor, lipsa finanțării.

Pentru retaileri, Mokka BNPL aduce beneficiul scăderii ratei de abandon a coșului de cumpărături și totodată crește substanțial valoarea comenzilor și rata de conversie. „Studiile interne pe care le-am realizat au concluzionat că Mokka ajută la creșterea valorilor vânzărilor cu procente cuprinse între 70% și 300%. Acesta este unul dintre principalele avantaje ale Mokka BNPL”, mai spune Alexandru Balaci.
Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori.
Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a cumpăra acum în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni.

Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1,500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor.

Mokka cooperează în Europa Centrala și de Est cu Lensa, Reserved, Boutique Mall Optiblu, F64, Somproduct, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Diverse, Savicki, W. Kruk și mulți alții.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup