Sphera Franchise Group estimează vânzări de 1,73 mld. lei în 2025, în creștere cu 12,1%

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup de food service din România, a bugetat pentru anul 2025 creșteri pentru principalii indicatori financiari. Compania vizează vânzări de peste 1,73 miliarde lei în restaurante, mai mari cu 12,1% față de 2024, susținute atât de evoluția pozitivă a veniturilor restaurantelor existente, cât și de extinderea rețelei cu noi unități. Sunt estimate îmbunătăți semnificative ale indicatorilor de profitabilitate, cu un avans de 8,2% al profitului net, până la 105,2 milioane lei, și o creștere de 9,8% a EBITDA, ajungând la 194,3 milioane lei.

„Bugetul pentru 2025 reflectă o strategie bine fundamentată de creștere sustenabilă, concentrată pe expansiunea rețelei de restaurante, îmbunătățirea performanței operaționale și implementarea tehnologiilor digitale. Am prevăzut investiții de 100 milioane lei, semnificativ mai mari față de anul trecut, care să susțină dezvoltarea businessului atât prin deschiderea de noi unități, cât și remodelarea celor existente și tehnologizare. Ne concentrăm pe maximizarea rentabilității și pe crearea unui impact pozitiv și durabil pentru acționarii noștri, precum și pentru ceilalți stakeholderi”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Gestionarea costurilor rămâne o prioritate pentru companie, cu un accent pe eficiență operațională. Cheltuielile cu materiile prime și ingredientele sunt estimate să se majoreze cu 9,6%, sub ritmul de creștere al vânzărilor, ceea ce va contribui la eficientizarea marjei brute a restaurantelor. Ponderea cheltuielilor generale și administrative în totalul vânzărilor va fi ușor mai mică în 2025 comparativ cu 2024, de 3,8%.

Sphera Group accelerează investițiile în 2025 și alocă un buget de aproximativ 100 milioane lei pentru dezvoltare, mai mare cu 71,2% față de anul anterior. Suma va acoperi extinderea rețelei cu noi restaurante, precum și investiții în modernizarea celor existente și digitalizare. Grupul Sphera a planificat pentru anul acesta deschiderea a 13 unități noi: 4 restaurante KFC și 1 Taco Bell în România, 1 KFC în Republica Moldova, precum și 3 KFC și 4 unități Cioccolatitaliani în Italia.

Bugetul pentru 2025 are acordul Consiliului de Administrație și va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acționarilor din data de 29 aprilie 2025. Acesta a fost construit pe scenariul desfășurării activității în condiții normale și a luat în calcul o rată medie a inflației de 5%.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Taco Bell în România și KFC în Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicii FTSE Global Micro Cap și MSCI Frontier Markets .  

  • Alte articole:

    Tichetele de masă, primele de sărbători, abonamentele medicale și munca remote, în top beneficii pentru angajați

    83% dintre angajații participanți la cel mai recent sondaj eJobs au declarat că primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează. Tichetele de masă continuă să fie beneficiul care se…

    Citeste articolul
    Deranj Doar o Bere – lager blond de tip Helles adaptat preferințelor consumatorului obișnuit

    Producătorul de bere artizanală Ground Zero, activ pe piața din România de zece ani, intră în segmentul berilor de volum prin lansarea „Deranj Doar o Bere”, un lager blond de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii: PAID atrage atenția asupra impactului dezastrelor naturale

    Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii: PAID atrage atenția asupra impactului dezastrelor naturale

    Creștere de 27% în 2024 pentru GourmetGIFT, lansarea colecției de Paște 2025 și noi acțiuni de marketing

    Creștere de 27% în 2024 pentru GourmetGIFT, lansarea colecției de Paște 2025 și noi acțiuni de marketing

    Brandocracy, platforma de consultanță strategică în branding și marketing – avans anul de 15% în ultimii 3 ani

    Brandocracy, platforma de consultanță strategică în branding și marketing – avans anul de 15% în ultimii 3 ani

    Maşina Germană a Anului și alte distincții de top: BMW a început 2025 cu numeroase premii internaționale

    Maşina Germană a Anului și alte distincții de top: BMW a început 2025 cu numeroase premii internaționale