Promelek XXI – afaceri de aproape 46 milioane euro în 2024 – avans de 5%

Promelek XXI, unul dintre principalii furnizori de echipamente electrice din România și parte a grupului spaniol Elektra, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 228,3 milioane de lei (45,9 milioane de euro), marcând astfel o creștere de cca. 5% față de anul precedent. Evoluția a fost susținută de proiectele de modernizare a sistemelor de iluminat pentru clădirile publice, precum unități de învățământ și spitale, livrarea de stații de încărcare a vehiculelor electrice și consolidarea prezenței companiei pe segmentul echipării de tablouri electrice și automatizării clădirilor inteligente.

„Creșterea cererii pentru sisteme de iluminat performante și extinderea rețelelor, impulsionată de consumul tot mai ridicat, au contribuit semnificativ la rezultatele noastre din 2024. În paralel, am fost afectați de presiunile din sectorul distribuției de materiale electrice, de scăderea pieței rezidențiale și de stagnarea investițiilor în clădiri de birouri și spații logistice”, a declarat Károly Nagy, Director General Promelek XXI.

Anul trecut, divizia de distribuție a acoperit aproximativ jumătate din cifra de afaceri, iar proiectele au reprezentat mai mult de o treime din vânzări, diferența fiind acoperită de atelierul de producție. Aceste procente vor rămâne stabile, fără a suferi modificări semnificative în 2025, potrivit reprezentantului Promelek XXI.

În cadrul diviziei de distribuție, cele mai importante categorii de produse comercializate includ aparataj, echipamente de protecție de joasă tensiune, sisteme de management al cablurilor, conectică și corpuri de iluminat. Mărcile proprii generează peste 15% din totalul vânzărilor acestui segment, contribuind la diversificarea portofoliului general de produse.

În ultimul an, Promelek XXI și-a extins portofoliul de lucrări în domeniul eficientizării energetice, o tendință care va continua și pe viitor. Cele mai multe solicitări au venit din partea clienților din sectorul logistic și al spațiilor office, reprezentând 48% din total, urmate de sectorul public (18%), HoReCa și rezidențial (18%) și cel industrial (16%). Lucrările din domeniul eficienței energetice acoperă în prezent 38% din portofoliul diviziei de proiecte a companiei clujene.

De altfel, potrivit lui Károly Nagy, finanțările locale și europene destinate modernizării instituțiilor publice vor continua să impulsioneze în acest an cererea pentru soluțiile avansate de iluminat și eficiență energetică. Divizia de proiecte va fi susținută atât de această tendință, dar și de creșterea interesului pentru managementul și autonomia energetică.

De asemenea, volumul lucrărilor de construcții ar urma să crească cu 5% în acest an, după un regres de 3,5% în 2024, potrivit Prognozei 2024-2028, varianta de toamnă, a Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, acesta fiind un alt aspect care va influența favorabil business-ul companiei pe segmentul de proiecte.

Potrivit instituției, construcțiile noi sunt prognozate să avanseze cu 5,8%, reparațiile capitale cu 1,9%, iar lucrările de întreținere și reparații curente cu 4,3%. Pe de altă parte, lucrările pentru clădiri ar putea scădea cu 1,7% (clădirile rezidențiale +3,7%; clădirile nerezidențiale -5,2%), în timp ce construcțiile inginerești ar putea înregistra un plus de 9,8%.

Compania continuă investițiile în oameni, digitalizare și tehnologii noi

În 2024, Promelek XXI a realizat o serie de investiții strategice care au inclus extinderea echipei de vânzări pentru o acoperire mai bună a pieței la nivel național, implementarea unei noi etape de tehnologizare a producției de tablouri electrice și continuarea procesului de digitalizare.

„Proiectele implementate anul trecut au sprijinit creșterea eficienței operaționale și au pregătit terenul pentru viitoarele dezvoltări. În acest an ne-am bugetat investiții de cca. 200.000 de euro, direcționate către dezvoltarea tehnologiilor digitale, modernizarea fluxurilor logistice și automatizarea proceselor interne”, a încheiat reprezentantul companiei clujene.

Promelek XXI și-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluții complete pentru instalații electrice de joasă şi medie tensiune și o gamă completă de servicii tehnico-comerciale și logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigioși jucători pe piața internațională de instalații și echipamente electrice, urmând ca în anul 2016 compania să își schimbe numele în cel actual.

Promelek XXI importă și distribuie în exclusivitate în România mărci precum Baks, Dietzel Univolt, PCE și TEM. De asemenea, este unul dintre cei mai importanți distribuitori pentru brandurile Legrand, Schneider și ABB. Prezenți și pe segmentul industrial cu o serie de mărci de renume internațional precum Weidmüller, Rittal și Siemens, oferă partenerilor un portofoliu complet de soluţii şi alternative în domeniul instalațiilor și echipamentelor electrice.

Pe lângă toate aceste mărci internaționale, oferta Promelek XXI include și o serie de branduri proprii precum Strohm și Flink, care cuprind în primul rând produse de conectică pentru locuință, dar și produse sezoniere, cum ar fi cele pentru iluminatul grădinii, iluminat ambiental și iluminatul festiv de iarnă.

Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele țării, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, Hyper- și Supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

În contextul în care soluțiile de eficiență energetică devin tot mai importante, în ultimii ani compania s-a concentrat în mod deosebit pe tehnologiile ce reprezintă o evoluție în materie de utilizare și producție a energiei. Pentru că cea mai ieftină energie este cea economisită, Promelek XXI a dezvoltat conceptul UPgrade – o linie de business de produse și soluții verzi, eficiente energetic.
Promelek XXI este deținută, în proporție de 77,6%, de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deținută de Remus Hațegan, Director Executiv.

  • Alte articole:

    Evoluția pieței de electronice pre-owned, schimbarea obiceiurilor de consum în România

    MAGNOR, compania cu cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru electronice și produse de lux pre-owned, lingouri, bijuterii din aur și cu diamante, estimează pentru 2025 o creștere importantă a…

    Citeste articolul
    Zitec a lansat Movacy, platformă menită să transforme industria logisticii și a livrărilor last-mile

    Zitec, lider european în soluții de transformare digitală, lansează Movacy, o platformă inovatoare menită să transforme industria logisticii și a livrărilor last-mile. Dezvoltată pentru companiile de curierat și serviciile poștale,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Ziua Publicității 2025: cele mai noi tendințe din industrie și oportunități pentru viitorii profesioniști

    Ziua Publicității 2025: cele mai noi tendințe din industrie și oportunități pentru viitorii profesioniști

    Eveniment PAID care a marcat 48 de ani de la cutremurul devastator din 1977

    Eveniment PAID care a marcat 48 de ani de la cutremurul devastator din 1977

    Kindred Group devine FDJ UNITED și continuă acțiunile pentru joc responsabil în iGaming

    Kindred Group devine FDJ UNITED și continuă acțiunile pentru joc responsabil în iGaming

    Noi soluții pentru decizii cu impact din stadiul incipient al dezvoltării de reclame, în oferta Kantar

    Noi soluții pentru decizii cu impact din stadiul incipient al dezvoltării de reclame, în oferta Kantar