Includerea produselor de igienă menstruală în categoria cu TVA 9% încurajează sănătatea, igiena, calitatea vieții

Enroush, companie specializată în produse organice de îngrijire intimă, militează pentru reducerea la 9% a TVA-ului la produsele de igienă menstruală și demarează o petiție, cu ținta de a colecta 100.000 de semnături. Scopul inițiativei este de a crește gradul de conștientizare a nevoii reale pentru această reducere a taxelor și efectele sale pozitive în societate, confirmate și de o propunere legislativă.
În prezent, prin intermediul paginii dedicate www.spuneipenume.ro, au fost colectate, deja, peste 63.000 semnături care susțin demersul Enroush.

În timp ce bâlciurile, cazările hoteliere și evenimentele sportive beneficiază de cote reduse de TVA, de 5% și 9%, demnitatea, incluziunea și egalitatea pot fi susținute printr-o propunere legislativă pentru reducerea TVA-ului la produsele de igienă menstruală, aflată în analiză în Parlamentul României.

În România, dintre cele 4,8 milioane de fete și femei pentru care menstruația este o realitate lunară, peste 1 milion de femei trăiesc o realitate a sărăciei menstruale definită prin faptul că produse elementare pentru igiena intimă precum tampoanele și absorbantele sunt inaccesibile ca preț și disponibilitate.

„Enroush nu este doar despre produse, ci despre o misiune mai mare, de a educa, inspira și schimba felul în care se vorbește despre menstruație. Luptăm pentru reducerea TVA-ului la produsele menstruale, pentru că știm că, pentru multe femei, acest cost nu e doar o cifră, ci o barieră reală. Poate fi diferența între a merge la școală sau a rămâne acasă, între demnitate și umilință, între siguranță și compromisuri periculoase. Și nu putem accepta asta”, declară Carmen Lumina Scalisi, Fondator ENROUSH.

În prezent, 11 state din Uniunea Europeană au redus deja nivelul TVA-ului la produsele de igienă menstruală. În România, includerea produselor de igienă menstruală în categoria pentru care se aplică TVA de 9% încurajează sănătatea, igiena și calitatea vieții.

Comparativ cu nivelul de 19% al taxării din România, produsele de igienă menstruală au TVA de: 0% în Irlanda; 3% în Luxemburg; 4% în Spania; 5% în Polonia; 5,5% în Franța.

“E timpul să-i spunem problemei pe nume: România este în topul sărăciei menstruale. Peste 1 milion de femei și fete nu își permit să cumpere absorbante. În ciuda acestui fapt, menstruația rămâne un subiect tabu, iar cât timp ne ascundem, problema rămâne. Fetele lipsesc de la școală, femeile suferă în tăcere, iar sănătatea e pusă în pericol”, adaugă Viorela Lucescu, Director de Marketing și Expansiune, Enroush.

România este codașă la consumul de produse de igienă, reflectând o problemă sistemică legată de educație, accesibilitate și priorități fiscale. Adolescentele afectate pot pierde între 10% și 20% din orele de curs, potrivit estimărilor Băncii Mondiale.

“Reducerea TVA-ului la produsele menstruale reprezintă un pas esențial pentru accesibilizarea acestora. Când am propus proiectul legislativ de scădere a TVA-ului am avut în vedere, printre numeroase alte statistici negative, o realitate tristă și șocantă: trăim în țara în care pentru prea multe femei absorbantele sunt un lux. Mai mult, româncele plătite cu salariu minim trebuie să muncească 3 ore, în fiecare lună, doar pentru a-și putea cumpăra produsele menstruale. Versus 18 minute, cât are de muncit o femeie din Marea Britanie, pentru același lucru. Mă bucur că proiectul care se află la Camera Deputaților primește un suflu nou odată cu lansarea campaniei Enroush și revine în atenția publică“, menționează Adina Săniuță, inițiatoarea proiectului legislativ.

Enroush, o companie cu creștere accelerată pe piața din România, este specializată în produse organice de îngrijire intimă. Fondată acum șase ani de o antreprenoare româncă, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 9,2 milioane de lei în 2023, și de 20 milioane de lei în 2024. Enroush este activă pe piața din România, precum și în Austria, Serbia, Turcia și Emiratele Arabe Unite.

Lider de piață în România în segmentul produselor organice de îngrijire intimă, Enroush este prezentă în marile lanțuri de retail, precum hypermarket-urile Carrefour, retailerii Farmacia Tei, Bebe Tei, Catena, Dr. Max, și benzinăriile OMV. Produsele Enroush sunt disponibile în aplicațiile de cumpărături precum Sezamo, Freshful și Bolt Market, și la peste 50 de retaileri online. De asemenea, acestea pot fi achiziționate de pe site-ul companiei, enroush.ro.

  • Alte articole:

    Maratonul Nisipului în 2025: competiții sportive pentru toate nivelurile de pregătire și activități recreative

    În weekendul 17–18 mai 2025, plaja din Constanța devine punctul de atracție pentru alergătorii din întreaga țară și din străinătate, odată cu ediția aniversară a Maratonului Nisipului. Evenimentul, ajuns la…

    Citeste articolul
    Deranj Doar o Bere – lager blond de tip Helles adaptat preferințelor consumatorului obișnuit

    Producătorul de bere artizanală Ground Zero, activ pe piața din România de zece ani, intră în segmentul berilor de volum prin lansarea „Deranj Doar o Bere”, un lager blond de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii: PAID atrage atenția asupra impactului dezastrelor naturale

    Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii: PAID atrage atenția asupra impactului dezastrelor naturale

    Creștere de 27% în 2024 pentru GourmetGIFT, lansarea colecției de Paște 2025 și noi acțiuni de marketing

    Creștere de 27% în 2024 pentru GourmetGIFT, lansarea colecției de Paște 2025 și noi acțiuni de marketing

    Brandocracy, platforma de consultanță strategică în branding și marketing – avans anul de 15% în ultimii 3 ani

    Brandocracy, platforma de consultanță strategică în branding și marketing – avans anul de 15% în ultimii 3 ani

    Maşina Germană a Anului și alte distincții de top: BMW a început 2025 cu numeroase premii internaționale

    Maşina Germană a Anului și alte distincții de top: BMW a început 2025 cu numeroase premii internaționale