Industria jocurilor video în 2025 – analiză cu privire la principalele companii din piață

Industria jocurilor video evoluează rapid, cu jucători importanți precum Nintendo, Sony, Microsoft și publisheri precum EA, care se confruntă cu noi provocări și oportunități. De la jocuri exclusive, la probleme financiare și decizii controversate, până la creșterea utilizării inteligenței artificiale, piața se schimbă în moduri pe care investitorii ar trebui să le monitorizeze îndeaproape. Dar, într-un mediu dificil, companiile de jocuri video se luptă să mențină utilizatorii implicați în francizele lor populare sau să lanseze cu succes unele noi.

Din punct de vedere financiar, Electronic Arts a ratat parametrii de bază în raportarea financiară din al treilea trimestru al anului fiscal și a prognozat performanțe financiare mai slabe decât așteptările pentru trimestrul curent. Compania recunoaște unele probleme, cum ar fi încetinirea vânzărilor pentru jocul său EA Sports FC și vânzările slabe ale noului său titlu AAA, Dragon Age: The Veilguard, care a performat doar la jumătatea așteptărilor. Cu toate acestea, există un nou joc Battlefield la orizont, iar cu istoricul dovedit al EA în jocurile online, compania ar putea recâștiga încrederea investitorilor. În ciuda raportărilor financiare nu foarte bune, acțiunile companiei au crescut cu 7% după publicarea rezultatelor.

Anul trecut, Sony a fost subiectul unuia dintre cele mai mari eșecuri ale industriei jocurilor. Lansat în august 2024, Concord a fost un joc de tip hero shooter” care, în ciuda unei perioade de dezvoltare de opt ani și a unei investiții substanțiale, nu s-a bucurat de popularitate, atingând un vârf de mai puțin de 700 de jucători simultani pe platforma de jocuri online Steam. Ca posibile motive, criticii au citat lipsa de inovație, design-ul și o piață saturată.Sony a decis să retragă jocul de la vânzare în mai puțin de două săptămâni de la lansare. Pierderea estimată este între 200 și 400 de milioane de dolari.

Potrivit celor mai recente știri, Sony este în căutarea unei noi direcții pentru jocurile sale online. Compania a stopat producția a două jocuri în curs de dezvoltare, neanunțate public. Când Sony a anunțat săptămâna trecută o schimbare la nivelul conducerii începând cu data de 1 aprilie atât a conducerii companiei cât și a diviziei Sony Interactive Entertainment – cea din spatele jocurilor Playstation, investitorii au apreciat vestea. Prețul acțiunilor a crescut cu 3,4% în ultima săptămână.

Peisajul jocurilor video nu ar fi complet fără Microsoft. Una dintre îngrijorările după achiziționarea Activision a fost că o franciză populară jucată de milioane de gameri, Call of Duty, va deveni o exclusivitate Xbox. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar Microsoft face acum o mișcare surprinzătoare prin aducerea jocurilor exclusive Xbox pe consola rivală, PlayStation. Acest lucru semnalează o trecere de la tradiționalul „război al consolelor” la o concentrare pe serviciile de jocuri cu abonament și pe vânzările de software, mai degrabă decât doar pe hardware. Deși această mișcare ar putea extinde sursele de venit ale Microsoft, ea ridică, de asemenea, îngrijorări cu privire la viabilitatea pe termen lung a consolelor Xbox. Dacă Microsoft se orientează prea mult către lansările pe mai multe platforme, vânzările de hardware Xbox ar putea avea de suferit.

Profiturile Nintendo din ultimul trimestru au scăzut cu 42% față de aceeași perioadă a anului trecut, deoarece vânzările consolei sale Switch și-au pierdut din avânt, ceea ce a determinat producătorul japonez de jocuri video să își reducă previziunile pentru întregul an. Odată cu anunțul lansării consolei Nintendo Switch 2, așteptată în 2025, care va include retro-compatibilitate pentru jocuri, este normal ca vânzările modelului actual de Switch să primească o lovitură. Vom afla mai multe despre lansare, specificații și preț cel mai probabil la ediția din 2 aprilie a emisiunii online Nintendo Direct.

Generația actuală de console Switch, care a vândut peste 150 de milioane de unități, prosperă datorită titlurilor exclusive – 72 dintre acestea s-au vândut în peste un milion de exemplare fiecare și, cel mai probabil, tendința va continua și cu noua generație. Istoria a arătat că lansările consolelor Nintendo duc de obicei la creșterea acțiunilor. Prețul acțiunilor a crescut cu aproape 5% în urma publicării situațiilor financiare.

Domeniul jocurilor video se schimbă, ca urmare a schimbării preferințelor consumatorilor. Creșterea numărului de jocuri online, de jocuri pentru platforme mobile și cele de cloud gaming, ar putea perturba piețele tradiționale de console și PC-uri. Jocurile AAA au costuri de dezvoltare ridicate, iar eșecurile precum Concord evidențiază cât de ușor pot eșua aceste investiții. Serviciile cu abonament Xbox Game Pass și PlayStation Plus schimbă modul în care sunt distribuite jocurile video, însă unii dezvoltatori contestă viabilitatea financiară a acestui model. Inteligența artificială ar putea reforma modelele de afaceri în domeniul jocurilor video și deja observăm acest lucru, de la hardware la experiența utilizatorului. Dar, în cele din urmă, companiile de jocuri concurează cu social media și cu viața noastră de zi cu zi pentru atenție și alocarea timpului. Aici este provocarea pe care companiile din industria de gaming vor trebui să o rezolve pentru a găsi modelul potrivit, capabil să rețină clienții în jocurile lor, gata să cheltuiască mai mult timp și bani.

Bogdan Maioreanu – analist eToro

Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în zona de Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi .la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.

eToro este o platformă de tranzacționare și investiții care le permite utilizatorilor să investească, să își împărtășească cunoștințele și să învețe. eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. În prezent, eToro este o comunitate globală cu peste 38 de milioane de utilizatori înregistrați în 75 de țări. Credem că există putere în schimbul de cunoștințe și că putem avea mai mult succes investind împreună. Așa că am creat o comunitate de investiții colaborativă, concepută pentru a vă oferi instrumentele de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta cunoștințele și veniturile. Pe platforma eToro, utilizatorii pot deține o gamă largă de active tradiționale și inovatoare și pot alege cum să investească: pot tranzacționa direct, pot investi într-un portofoliu sau pot copia alți investitori.

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

  • Alte articole:

    NN a plătit în 2024 circa 1,15 miliarde de lei clienților de asigurări și pensii private din România

    Asigurările și pensiile private continuă să fie una dintre cele mai relevante soluții pe care oamenii se pot baza pentru sprijin financiar în momente neprevăzute și pentru o situație financiară…

    Citeste articolul
    Servicii medicale cu plata în rate cu și fără dobândă: colaborare tbi bank și Spitalul Transilvania

    Nevoia românilor de a avea acces la servicii medicale de calitate, în condiții avantajoase, a devenit tot mai acută în ultimii ani, pe măsură ce costurile au devenit tot mai…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Campaniile promoționale pot determina schimbarea mărcii obișnuite pentru 55% dintre români

    Campaniile promoționale pot determina schimbarea mărcii obișnuite pentru 55% dintre români

    Modalitățile prin care inteligența artificială generativă poate optimiza activitățile de marketing

    Modalitățile prin care inteligența artificială generativă poate optimiza activitățile de marketing

    Magazinele froo propun gustări roz în ediție limitată, în contextul Valentine’s Day și Dragobete

    Magazinele froo propun gustări roz în ediție limitată, în contextul Valentine’s Day și Dragobete

    Finanțare de 140.000 EUR pentru inițiativele comunitare din București, prin Platforma de mediu pentru București

    Finanțare de 140.000 EUR pentru inițiativele comunitare din București, prin Platforma de mediu pentru București