MAGNOR estimează că industria de amanet din România va crește cu cel puțin 20% în 2025

Influențată de factori economici, sociali și de dezvoltarea tehnologiei, piața de amanet din România a evoluat semnificativ în ultimii ani. Rapiditatea, transparența, accesibilitatea și caracterul său flexibil au transformat finanțarea pe termen scurt tip amanet într-o soluție preferată de tot mai mulți clienți. „În 2023, valoarea pieței a înregistrat o creștere de aproximativ 18%, ajungând la valoarea totală de 2 miliarde de lei. Estimările pentru 2024 indică depășirea pragului de 2,5 miliarde de lei, această evoluție fiind influențată, printre altele, de creșterea prețului aurului”, subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR, lider pe piața de profil, dar și deținătorul celei mai diversificate platforme de tranzacționare pentru bijuterii din aur și cu diamante, electronice, ceasuri și genți de lux.

Conform estimărilor MAGNOR, aurul va rămâne cel mai tranzacționat activ de pe piața de amanet, urmat de smartphone-uri și laptop-uri – dar și de produsele de lux (ceasuri și genți de designer).

„Clienții aleg să tranzacționeze preponderent aur datorită avantajelor evidente ale acestui metal prețios”, spune Cosmin Popovici. „Mă refer la lichiditatea crescută a aurului, adică la posibilitatea de a fi transformat rapid în cash, la protecția pe care o oferă împotriva inflației, dar și la stabilitatea oferită în contextul volatilității economice”, adaugă CEO-ul MAGNOR.

Valoarea medie a tichetului de amanet a fost în 2024 de 1.300 lei, iar aproximativ 80% dintre clienții MAGNOR și-au răscumpărat bunurile, în timp ce 20% au ales să le vândă către companie. Cosmin Popovici subliniază că „industria de amanet poate fi considerată un barometru social, iar pentru a face față tuturor schimbărilor, companiile trebuie să anticipeze evoluțiile și să-și adapteze strategiile pentru a gestiona aproape orice situație”.

Potrivit datelor furnizate de compania cu peste 16 ani de experiență în industria de profil, cei care apelează la finanțare rapidă tip amanet au vârste de la 25 la 34 de ani. Aceștia reprezintă majoritatea clienților. Categoria următoare ca pondere este cea formată din clienți cu vârste între 35 și 44 ani, în proporții relativ egale femei și bărbați.

„Dacă ar trebui să alcătuiesc un profil al clientului MAGNOR, aș spune că este pragmatic, concentrat pe găsirea rapidă a unei soluții financiare sigure și convenabile. Acesta știe clar ce își dorește – acces rapid la bani, fără birocrație sau riscuri financiare pe termen lung. Este atent la raportul cost-beneficiu și alege MAGNOR pentru siguranță, transparență și profesionalism dovedite în cei 16 ani de activitate”, explică CEO-ul companiei.

Cel mai scump produs vândut de MAGNOR în 2024 – un ceas Rolex Daytona Platinum Ice în valoare de 71.000 de euro

Pentru bunurile pre-owned (electronice, dar și produse de lux) a existat un interes în creștere și în 2024. „Observăm dezvoltarea rapidă a unei mentalități potrivit căreia achiziția de bunuri pre-owned este o opțiune mai avantajoasă și sustenabilă”, arată Cosmin Popovici. CEO-ul MAGNOR subliniază că anul acesta a existat o cerere ridicată pentru branduri de prestigiu precum Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin și Omega. „Cel mai scump produs pe care l-am tranzacționat în 2024 a fost un model de ceas de lux Rolex Daytona Platinum Ice, evaluat la 71.000 de euro”, dezvăluie reprezentantul holdingului.

Cosmin Popovici consideră că dezvoltarea industriei de amanet este favorizată și de digitalizarea și modernizarea ei. „Investițiile pe care le-am realizat în digitalizare și lansarea la începutul acestui an a celor două platforme ale noastre (www.magnor.ro pentru servicii și www.magnorshop.ro pentru vânzări) aduc mai multă accesibilitate și confort tranzacțiilor”, mai spune CEO-ul companiei, care consideră că transparența comunicării, principiile de guvernanță corporativă și procesul intensiv de digitalizare particularizează MAGNOR pe piața de profil.

În ce privește evoluția pieței de amanet pentru anul următor, Cosmin Popovici precizează: „Estimăm că în 2025 industria de amanet își va menține trendul ascendent și va avea o creștere de cel puțin 20% „.

Lider al industriei de profil cu experiență de peste 16 ani, MAGNOR – marcă înregistrată la nivel intenațional – deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii, produse de lux pre-owned, electronice și metale prețioase. Totodată, holdingul oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și operațiuni de schimb valutar. Cel mai dinamic și modern jucător în domeniu, lider de reputație, MAGNOR operează 25 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti.

Pe piața de profil, MAGNOR se diferențiază prin profesionalism, cel mai diversificat portofoliu de produse și servicii, stabilitate și structura de guvernanță corporativă. În raport cu clienții este o soluţie de încredere pentru obţinerea unui împrumut rapid, răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare. Cu o echipă dedicată și dinamică de profesioniști, compania s-a remarcat de-a lungul istoriei sale printr-o relație transparentă cu piața, reziliență și rezultate aflate an de an pe un trend ascendent. Compania a investit masiv în digitalizare, urmărind astfel să ofere clienților o experiență cât mai confortabilă și plăcută în magazinele sale, adaptată erei informaționale. Totodată, prioritizarea investițiilor în tehnologie reflectă viziunea de dezvoltare durabilă și sustenabilă a holdingului.

  • Alte articole:

    SE POATE să-ți reiei planurile puse pe pauză – campanie Oxygen pentru Garanti BBVA

    Garanti BBVA România a lansat “SE POATE să-ți reiei planurile puse pe pauză”, un nou capitol din cadrul celei mai importante campanii integrate a băncii, semnate de Oxygen, menite să…

    Citeste articolul
    URSUS oferă 1% din vânzări pentru protejarea habitatului natural al urșilor și a locuitorilor din zona Munților Făgăraș

    URSUS contribuie cu 1% din valoarea vânzărilor produselor URSUS Premium și URSUS Fără Alcool, din perioada noiembrie – decembrie 2024, către Fundația Conservation Carpathia, pentru a susține protejarea habitatului urșilor…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    SE POATE să-ți reiei planurile puse pe pauză – campanie Oxygen pentru Garanti BBVA

    SE POATE să-ți reiei planurile puse pe pauză – campanie Oxygen pentru Garanti BBVA

    URSUS oferă 1% din vânzări pentru protejarea habitatului natural al urșilor și a locuitorilor din zona Munților Făgăraș

    URSUS oferă 1% din vânzări pentru protejarea habitatului natural al urșilor și a locuitorilor din zona Munților Făgăraș

    Braiconf, brandul emblematic al cămășilor bărbătești din România, își diversifică portofoliul

    Braiconf, brandul emblematic al cămășilor bărbătești din România, își diversifică portofoliul

    O nouă ediție a Colectei Naționale de Alimente revine între 13-15 decembrie 2024, în magazine Lidl, Penny, Auchan și Kaufland

    O nouă ediție a Colectei Naționale de Alimente revine între 13-15 decembrie 2024, în magazine Lidl, Penny, Auchan și Kaufland