Romanian Hospitality Awards – premiile industriei HoReCa, acordate pentru anul 2024

La Ateneul Român a avut loc Romanian Hospitality Awards, cel mai amplu proiect de promovare și premiere a excelenței în industria ospitalității. Cei aproximativ 750 de invitați au celebrat și premiat, în prezența ASR Principesa Sofia, cele mai bune hoteluri, restaurante, cafenele, chefi și antreprenori, desemnați în urma unui proces de jurizare realizat de peste 130 de profesioniști.

În timpul Galei, liderii industriei HoReCa au semnalat, totodată, principalele provocări ale anului 2025, în cadrul unui sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute. Astfel, potrivit rezultatelor, lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37.2%), urmată de schimbările legislative și reglementările guvernamentale (27.8%) și instabilitatea economică (22.8%).

Totodată, 32.8% dintre respondenți afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32.8%), în timp ce 29.4% se așteaptă la o creștere ușoară iar 23.9% dintre respondenți se pregătesc pentru o scădere ușoară a profitabilității.

Segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creștere în 2025

Potrivit sondajului realizat de Hospitality Culture Institute, 41.7% dintre respondenți consideră că segmentul QSR va avea cea mai mare creștere în 2025, urmat de segmentul de livrări și take-away (29.4%) și experiențele culinare de tip fine dining (18.9%). Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenți se așteaptă ca piața de street-food să înregistreze cea mai mare creștere în 2025.

Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa

Romanian Hospitality Awards reunește un juriu format din peste 130 de specialiști HoReCa, antreprenori și profesioniști din industrii conexe. În fiecare an, aceștia nominalizează și votează performerii anului în cadrul a 17 categorii de jurizare.

„Anul acesta am văzut o evoluție remarcabilă în industria ospitalității. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenția prin inovații în abordări și servicii. Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internațional. Și datorită lor, din ce în ce mai mulți investitori străini se uită către branduri românești, ceea ce ne dă speranțe că piața noastră se pregătește să depășească, în sfârșit, acea lungă perioadă de tranziție”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Parteneri principali: UniCredit Bank și Metro.

Rezultate Romanian Hospitality Awards 2024:

Cel mai bun restaurant
Locul I: NOUA. Bucătărie Românească
Locul II: Soro Lume
Locul III: Casa Timiș
Locul III bis: Bistro de l’Arte

Cea mai bună cafenea:
Locul I: Origo
Locul II: Steam
Locul III: Beans & Dots
Locul III bis: OTOTO

Cel mai bun hotel:
Locul I: The Marmorosch Bucharest, Autograph Collection
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Teleferic Grand Hotel

Cel mai bun resto-club:
Locul I: Biutiful
Locul II: Expirat
Locul III: Loft

Cea mai bună cofetărie:
Locul I: Zelateria @Zexe Braserie
Locul II: French Revolution
Locul III: Mara Mura

Cel mai bun app de delivery:
Locul I: Glovo
Locul II: Tazz
Locul III: Bolt Food

Cel mai bun brand de delivery:
Locul I: City Grill Delivery
Locul II: Jerry’s Pizza
Locul III: LifeBox

Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)
Locul I: Avocadoo
Locul II: Le BAB Fried Chicken
Locul III: Vivo – Fusion Food Bar

Epic Visits:
Locul I: Singureni Manor
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Zabola Estate

Cel mai bun chef:
Locul I: Alex Petricean
Locul II: Oana Coantă
Locul III: Nico Lontras

Cel mai bun antreprenor:
Locul I: Radu Savopol
Locul II: Dragoș Petrescu
Locul III: Oana Coantă

Cea mai bună companie de catering:
Locul I: Fratelli Catering
Locul II: Băcănia Veche
Locul III: Maidan Events

Cel mai bun furnizor:
Locul I: Metro
Locul II: Macromex
Locul III: Nordic

Cea mai bună deschidere:
Locul I: Mosafir
Locul II: Raionul de Pește Pipera
Locul III: Matca Hotel Relais & Chateaux

Cel mai innovator brand:
Locul I: 5 to go
Locul II: Freshful
Locul III: ialoc

Cel mai bun truck de street food:
Locul I: Arrosticini
Locul II: Camionetta
Locul III: Burger Van

Cea mai bună comunicare în ospitalitate:
Locul I: 5 to go
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Singureni Manor

Cea mai bună deschidere (Premiul Publicului):
Locul I: Suta de grame
Locul II: Matca Hotel Relais & Chateaux
Locul III: Mosafir

Premii Speciale:

  • Premiul Special de Excelență: Via Transilvanica
  • Cel mai bun barista: Andrei Manea
  • Cel mai bun Spa Hotel pentru relaxare & leisure: Balvanyos Resort
  • Cel mai bun Spa Hotel pentru tratament balnear tradițional: Ana Hotels Europa Eforie Nord
  • Premiul special Ospitalitate incluzivă. România accesibilă persoanelor cu dizabilități: Novotel Bucharest City Center
  • Premiul special Vis de Antreprenor by METRO: Dei Frati Restaurant

Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 17 categorii de jurizare. Întregul proces de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, F&B Innovation Camp, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.

  • Alte articole:

    Vânzările și pre-vânzările rezidențiale ale One United Properties în primele 9 luni din 2024 sunt de 190,6 milioane de euro

    One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, raportează vânzări și pre-vânzări rezidențiale de 190,6…

    Citeste articolul
    Lenovo devine partener tehnologic oficial al FIFA – anunț făcut public în cadrul Lenovo Tech World

    Lenovo și FIFA au anunțat, în cadrul evenimentului anual Lenovo Tech World, dedicat inovației, un parteneriat prin care compania multinațională devine Partener Tehnologic Oficial al FIFA – principala categorie de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Lenovo devine partener tehnologic oficial al FIFA – anunț făcut public în cadrul Lenovo Tech World

    Lenovo devine partener tehnologic oficial al FIFA – anunț făcut public în cadrul Lenovo Tech World

    Romanian Hospitality Awards – premiile industriei HoReCa, acordate pentru anul 2024

    Romanian Hospitality Awards – premiile industriei HoReCa, acordate pentru anul 2024

    NutriCOOLtura, proiect național de educație alimentară în școli, lansat de Edenred, Kaufland România și Fundația United Way

    NutriCOOLtura, proiect național de educație alimentară în școli, lansat de Edenred, Kaufland România și Fundația United Way

    Zero comision de acordare credit – promoție Patria Credit și Patria Bank de Ziua Europeană a Microfinanțării

    Zero comision de acordare credit – promoție Patria Credit și Patria Bank de Ziua Europeană a Microfinanțării