Salariul rămâne criteriul care contează cel mai mult pentru români în alegerea unui loc de muncă

Salariul, echilibrul dintre viața personală și cea profesională și relația bună cu managerul sunt criteriile care contează cel mai mult pentru români când vine vorba de alegerea unui job. Concluziile fac parte studiul anual realizat de Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group și eJobs.ro, partenerul The Network pe piața din România și mai arată că, spre deosebire de situația pentru România, la nivel global, angajații pun cel mai mare preț pe stabilitatea jobului. Tot la nivel global, al doilea cel mai important element este echilibrul între viața personală și cea profesională și abia apoi remunerația.

Stabilitatea la locul de muncă vine abia pe locul al patrulea în clasamentul realizat de angajații români. Alte aspecte pe care le iau în considerare când aleg un job sunt relația cu colegii, să se simtă apreciați pentru munca pe care o fac, oportunitățile de dezvoltare profesională, să simtă că munca lor are sens, reputația angajatorului sau numărul de zile de concediu pe care le au în cadrul companiei.

„Interesant este faptul că nu regăsim în această listă beneficiile extrasalariale, ceea ce ne arată că românii au regândit raportarea la carieră și la job în ultima perioadă. Nu poate fi detronată importanța salariului, dar, dincolo de acest criteriu, toate celelalte care cântăresc greu în ochii angajaților țin mai degrabă de relaționare, de cultură organizațională și de reputație decât de stimulente materiale concrete”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Apar însă, chiar și la nivel local, diferențe între respondenți în funcție de categoria de vârstă din care fac parte. Astfel, salariul este cel mai important doar pentru cei care au între 21 și 30 de ani și pentru cei din categoria 41-50 de ani. Pentru cei foarte tineri, respectiv cu vârsta mai mică de 20 de ani, cel mai mult contează compatibilitatea dintre valorile pe care ei le au și cele ale potențialului angajator. Cei din segmentul de vârstă 31-40 de ani pun preț în primul rând pe echilibrul între viața personală și cea profesională. Începând de la 51 de ani în sus, cel mai mult contează relația bună cu colegii sau aprecierea pe care o primesc din partea managerului pentru munca pe care o fac.

La fel de interesant este și ce contează cel mai puțin, în funcție de segmentul de vârstă. Pentru cei care au mai puțin de 20 de ani, numărul de zile de concediu la care au dreptul anual reprezintă criteriul la care se uită cel mai puțin. Beneficiile sunt pe ultimul loc pentru cei care au între 21 și 30 de ani și între 41 și 50 de ani, reputația angajatorului contează cel mai puțin pentru candidații din segmentul 31-40 de ani. Spre final de carieră, respectiv de la 51 de ani în sus, cel mai puțin contează posibilitățile de dezvoltare în carieră și posibilitatea de a lucra într-un mediu creativ.

„Fluctuațiile pieței muncii, la nivel internațional, au făcut ca 2023 să fie primul an în care să vedem că siguranța locului de muncă apare atât de sus în alegerile respondenților. În anii anteriori, mult mai importante erau recunoașterea meritelor în interiorul companiei sau relația cu echipa”, mai spune Roxana Drăghici.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie-decembrie 2023 pe un eșantion de 150.000 de respondenți din 185 de țări, printre care și România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 de participanți. Răspunsurile au fost colectate de The Network, alături de platformele de recrutare afiliate la nivel internațional și prelucrate de Boston Consulting Group, companie de consultanță în management, cu sediul central în Boston, Massachusetts. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eșantionare globală.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 25.000 de locuri de muncă.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

  • Alte articole:

    O nouă gamă de electrocasnice sustenabile, lansată de brandul românesc Arctic

    Brandul Arctic, aflat în portofoliul companiei Beko România, își continuă misiunea de a democratiza tehnologia prin lansarea unei noi game de electrocasnice mari dedicate unui stil de viață sustenabil. Noua…

    Citeste articolul
    Magazin Bogner, brand german de lux de articole sportive, în The Grand Avenue de la JW Marriott Bucharest Grand Hotel

    Brandul german de lux de articole sportive Bogner, prezent în peste 50 de țări, se extinde în România prin deschiderea primului magazin în cadrul galeriei de retail The Grand Avenue,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

    OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

    Romania Startup Awards, premiile pentru cele mai inovatoare startup-uri românești de tehnologie – proiect ROTSA

    Romania Startup Awards, premiile pentru cele mai inovatoare startup-uri românești de tehnologie – proiect ROTSA

    Serviciul Customer Service al companiei Beko România – două premii Gold și unul Silver în cadrul European Customer Experience Awards 2024

    Serviciul Customer Service al companiei Beko România – două premii Gold și unul Silver în cadrul European Customer Experience Awards 2024

    ARBOmedia a lansat un departament dedicat proiectelor de responsabilitate socială corporativă

    ARBOmedia a lansat un departament dedicat proiectelor de responsabilitate socială corporativă