Banometru lansează Provocarea Datoriilor – program online, gratuit și personalizat pentru echilibrarea datoriilor

Banometru, proiectul cu tradiție în educația financiară din România, lansează Provocarea Datoriilor, singurul program online, gratuit și personalizat din România, care în 30 de zile ajută românii să gestioneze și să elimine datoriile împovărătoare.

Într-o perioadă în care 28% dintre români se confruntă cu dificultăți financiare, Banometru vine în sprijinul acestora cu un program inovator și accesibil. Provocarea Datoriilor se adresează persoanelor cu vârste de peste 23 de ani, care locuiesc în România și care au datorii copleșitoare, indiferent de natura lor: rate la bănci, la IFN-uri, datorii la prieteni sau familie, restanțe la facturi sau facturi mai mari care-i pun în dificultate, restanțe la plata unor impozite și taxe.

În decursul celor 30 de zile, participanții vor învăța să-și organizeze finanțele pentru a scăpa de datorii și a lua decizii financiare mai bune pe termen lung. Programul se desfășoară online, iar cei înscriși primesc gratuit e-mailuri informative, pași și resurse practice pentru gestionarea datoriilor, acces la un grup privat de sprijin unde pot adresa întrebări și participa la webinarii săptămânale pe teme de educație financiară. La finalul provocării, persoanele care dovedesc că și-au achitat o datorie de minim 500 de lei vor intra într-o tombolă cu premii.

„În cei 8 ani de Banometru am înțeles că greutatea de a gestiona datoriile excesive îi poate face pe oameni să se simtă singuri, copleșiți de rușine, neliniște sau neputință. Am pornit această Provocare din dorința de a oferi îndrumare profesionistă, dar și prietenoasă, celor care se confruntă cu stresul datoriilor, astfel încât să-și recapete controlul asupra vieții lor financiare”, spune Corneliu Ionescu, trainer și coach Banometru.

Potrivit unui studiu realizat de IPSOS pentru ING, 28% dintre români afirmă că le este greu să-și plătească rata sau chiria lunară, fiind nevoiți să-și reducă nivelul de trai, iar pentru 6% este foarte dificil și trebuie să împrumute bani sau să apeleze la descoperirea de cont pentru a-și plăti aceste datorii. Provocarea Datoriilor vine în ajutorul acestor persoane, oferind instrumente practice pentru a face față dificultăților financiare accentuate de inflație și dobânzile crescute.

Peste 10.162 de persoane au participat la atelierele și webinariile Banometru de sănătate financiară începând din 2016, iar 5.870 de persoane au creat relații echilibrate cu banii în urma sesiunilor de coaching financiar la care au luat parte. Valoarea datoriilor achitate anticipat după intrarea în programul Banometru se ridică la 1.849.755 lei, iar economiile realizate de cei care au participat la sesiunile de coaching financiar sunt de 1.452.046 lei.

83% dintre participanții la programul Banometru au fost la prima lor experiență de educație financiară, iar la un an după intrarea în program, 96% dintre persoane își păstrează activ comportamentul de a se educa financiar. Banometru a contribuit la dezvoltarea unui comportament financiar sănătos într-o măsură decisivă în 2023, conform declarațiilor a 84% dintre beneficiarii programului.

Înscrierea în programul Provocarea Datoriilor începe pe 26 iunie. O dată la două săptămâni se deschid înscrierile pentru serii noi de participanți.

În cadrul provocării, nu se vând și nu se promovează anumite servicii financiare sau credite.

Banometru este un program gratuit de sănătate financiară realizat de către Asociaţia Educaţie pentru Viaţă Reală (AEVR) în parteneriat cu ING Bank. Banometru oferă sprijinul unui coach financiar, acces la cursuri de educație financiară ușor de înțeles, susținerea unei comunități prietenoase pentru păstrarea motivației și resurse practice pentru a ajunge la o relație echilibrată cu banii.

Prin programele AEVR de educație financiară și antreprenoriat, persoanele care vor să aibă o relație mai bună cu banii devin reziliente financiar și trăiesc o viață prosperă, cu sens. Pe lângă Banometru, misiunea organizației se împlinește și prin alte proiecte cu impact în viața oamenilor și comunităților: Play your cards right, Coaching Inspire, WALL-ET- Experieces&training, COMPASS, organizate alături de ONG-uri din România sau din afară.

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. Misiunea ING Bank este de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de sănătate financiară (antreprenoriat, educație financiară și implicarea în proiecte sociale ce își propun sprijinirea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile să atingă un standard decent de viață).

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup