TPA România, specializată în contabilitate, audit, fuziuni și achiziții, consultanță fiscală și juridică, anunță relocarea biroului din București

TPA România, companie de top în Europa Centrală și de Est, mizează pe extindere pentru consolidarea veniturilor în 2024, din birourile sale din București și din Cluj. Specializată în contabilitate, audit, fuziuni și achiziții, consultanță fiscală și juridică, TPA România anunță relocarea biroului din București și vizează, deopotrivă, extinderea teritorială, dar și extinderea de competențe, pe fondul schimbărilor legislative privind raportările non-financiare.

TPA România este încântată să anunțe mutarea sediului său din București la câțiva pași de Piața Victoriei și de Academia de Studii Economice, în clădirea Crystal Tower, care îmbină cu succes spațiile eficiente de birouri cu principiile de sustenabilitate.

„Această schimbare reflectă angajamentul nostru ferm față de mediul înconjurător și dorința noastră de a adopta practici responsabile din punct de vedere ecologic în toate aspectele activității noastre. Spațiul nostru a fost amenajat pentru a maximiza eficiența energetică și pentru a reduce la minimum impactul asupra mediului, atât prin designul interior care optimizează lumina naturală și circulația aerului, cât și prin materialele utilizate, oferind un mediu de lucru sănătos și plăcut pentru angajați. Infrastructura modernă pentru transportul ecologic, cum ar fi locuri de parcare pentru biciclete și încărcătoare pentru mașini electrice, pentru a încuraja alternativele la mașinile cu motor cu combustie internă, au reprezentat aspecte cheie în luarea acestei decizii. Relocarea biroului din București reprezintă un pas semnificativ în direcția potrivită pentru TPA România. Suntem bucuroși să ne alăturăm comunității de afaceri care își asumă responsabilitatea față de mediu și suntem dedicați să continuăm să jucăm un rol activ în promovarea unui viitor mai verde și mai durabil pentru toți”, a declarat Cristina Petrescu, Managing Partner al TPA România.

În prezent, compania are deschise birouri la București și Cluj-Napoca, iar majoritatea clienților operează în Capitală sau în zona Transilvaniei și Banatului. TPA România are peste 500 de clienți, companii internaționale, active în principal în domeniile imobiliar, construcții, producție, servicii, tehnologie, retail și distribuție, agricultură, precum și energie regenerabilă. Foarte mulți dintre clienți provin din țări cu populații și comunități vorbitoare de limba germană, un rol important jucându-l „German & English Desk”, existent la nivelul fiecărei țări din grupul TPA.

În contextul schimbărilor anunțate, strategia de dezvoltare pentru piața locală propusă pentru TPA România de Cristina Petrescu și Sorana Cernea, Managing Partners, începând din acest an, vizează și extinderea la nivel național. „Suntem interesați de orașele care s-au dezvoltat puternic, devenind veritabile hub-uri de business, cum este, de exemplu, municipiul Iași. Pe lângă dezvoltarea economică, Iași este și un centru universitar important putând asigura forță de muncă bine instruită. TPA România este recunoscută pentru capacitatea de a deservi la standarde înalte clienți, preponderent investitori străini, astfel că extinderea în această zonă este un pas firesc pentru noi”, a precizat Sorana Cernea, Managing Partner al TPA România.

Având în vedere contextul economic și politic actual, Sorana Cernea este de părere că: „În următoarea perioadă, principalele aspecte care trebuie urmărite sunt impactul legislativ în domeniile reglementate (energie, industria deșeurilor), digitalizarea administrației fiscale, modificările legislative (creșteri de impozite care afectează toți contribuabilii), incertitudinile la nivel politic ce pot avea impact asupra fiscalității și deciziilor la nivel de comunitate. În domeniul imobiliar, investitorii vor continua să fie afectați de deciziile luate la nivelul administrațiilor locale, iar în industria producătoare, deschiderea față de investitori va determina alegerea locațiilor pentru investițiile semnificative. De asemenea, în domeniul construcțiilor de infrastructură va continua dependența față de gestionarea finanțărilor de la Uniunea Europeană”.

În ceea ce privește serviciile ESG, importanța lor va crește ca urmare a directivei de raportare de sustenabilitate (CSRD) care modifică semnificativ raportarea corporativă. Sub acronimul ESG (în engleză, Environment, Social, Governance) sunt înglobate aspectele de mediu, cele sociale și cele

legate de forța de muncă, guvernanță, inclusiv respectarea drepturilor omului, aspectele legate de combaterea corupției și a dării de mită.

„Se estimează că aproximativ 50.000 de companii din Uniunea Europeană vor trebui să se conformeze noilor cerințe de raportare. La începutul acestui an, directiva a fost transpusă în țara noastră, România fiind printre primele țări care au adoptat-o. Pentru a se conforma cerințelor impuse și a realiza raportările de sustenabilitate (denumite și raportări de durabilitate) în mod pertinent, companiile trebuie să adopte o abordare strategică. În primul rând, este necesar să identifice și să evalueze impactul activităților lor asupra mediului înconjurător, a comunității și a guvernanței, dar și impactul acestor aspecte asupra companiei. Apoi, este crucial să integreze toate aceste elemente în strategia generală a companiei și să implementeze un sistem de monitorizare și raportare adecvat pentru urmărirea progreselor ESG. Prin adoptarea acestor măsuri proactive, companiile respectă atât cerințele legale, dar contribuie semnificativ și la construirea unei economii mai sustenabile și responsabile”, explică Claudia Bratu, Partener de Audit și Liderul Serviciilor de Sustenabilitate în cadrul TPA România.

Anul trecut, TPA România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 7,6 milioane de euro, în creștere față de 2022, practica de contabilitate cu toate ariile adiacente – conformare fiscală, contabilitate de gestiune, raportare și salarizare – având cea mai mare pondere în cifra de afaceri. O contribuție semnificativă la cifra de afaceri și la creștere au avut-o și practicile de audit și consultanță, în special ariile de audit financiar, audit intern, due diligence și asistență financiară în procedurile de arbitraj internațional, respectiv consultanță fiscală și juridică în domeniile de asistență la tranzacții, litigii fiscale și prețuri de transfer.

„Anul acesta, estimăm o creștere a veniturilor la un nivel comparabil cu anii precedenți, fără să includem impactul ariilor de servicii care preconizăm că vor avea o dezvoltare semnificativă, precum cele legate de sustenabilitate și digitalizarea proceselor. Dacă luăm însă în calcul și schimbările ce vor fi generate de obligativitatea raportării de sustenabilitate, pentru un număr din ce în ce mai mare de companii în următorii ani, de efectele digitalizării administrației fiscale care necesită suport la implementare din partea consultanților fiscali, nu excludem o accelerare a creșterii. Date fiind schimbările în materie de raportare corporativă, începând de anul viitor, credem că multe companii din România vor începe să se pregătească de pe acum și vor solicita într-o mai mare măsură serviciile legate de raportarea de sustenabilitate. Volumul de informații pe care trebuie să-l publice companiile crește considerabil și, în consecință, va fi necesară o asistență mai substanțială în pregătirea raportării de sustenabilitate”, a explicat Cristina Petrescu.

Compania face parte din grupul TPA, prezent în 12 țări din regiune, și care are, în total peste 2.000 de angajați. În România, funcționează din 1998, având peste 150 de angajați. De la începutul acestui an, TPA România are o nouă echipă de management, fiind condusă de doi Managing Partners – Cristina Petrescu și Sorana Cernea. La nivel de grup, în 2023, TPA a înregistrat o creștere de 12% în cele 12 țări din regiunea CEE, în topul creșterilor fiind Austria și Polonia. România este a patra companie din grup ca pondere a cifrei de afaceri, după Austria, Polonia și Cehia.

Grupul TPA a fost înființat în anul 1979. În prezent, cei peste 2.000 de angajați lucrează în 30 de birouri din 12 țări: Albania, Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Croația, Muntenegru, Ungaria, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Grupul TPA este membru independent al rețelei internaționale Baker Tilly Europe Alliance, oferindu-le astfel clienților săi accesul la o rețea mondială de contabili, consultanți fiscali și auditori. Rețeaua Baker Tilly International este prezentă în 141 de țări, având 43.000 de angajați, ceea ce o poziționează în top 10 al rețelelor globale de consultanță.

Sorana Cernea a înființat biroul din Cluj în 2003 și s-a alăturat echipei TPA România în 2016 ca partener. Absolventă a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, secția de Informatică Economică din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Sorana Cernea și-a continuat studiile postuniversitare la aceeași facultate, precum și la Universitatea Hohenheim din Stuttgart. Are o experiență de peste 25 de ani în domeniul contabilității, fiscalității, salarizării și al auditului financiar, deținând calificările profesionale de expert contabil, consultant fiscal și auditor financiar și fiind membră a camerelor profesionale aferente din România. De asemenea, este autor și speaker de specialitate la conferințe locale și internaționale.

Cristina Petrescu s-a alăturat echipei TPA România în 2004 ca partener, după o experiență semnificativă anterioară într-o firmă din cadrul Big Four. Aceasta a fondat practica de Audit și Consultanță din cadrul TPA România și are, de asemenea, expertiză în proiecte de due diligence, business advisory și suport în tranzacții. Din 2016, s-a implicat cu succes în calitate de expert financiar în proceduri complexe de arbitraj internațional, ținute sub auspiciile Camerei Internaționale de Comerț (ICC) din Paris și ale Centrului Internațional de Arbitraj din Viena (VIAC). Cristina Petrescu este expert contabil american (CPA), membră a Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) și membră a Camerei Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup