Pensii private, Pilon II: s-a trimis scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000, la 16 ani de la startul sistemului

Administratorii fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II) au trimis zilele acestea scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000 către cei peste 8 milioane de participanți la sistem, chiar în luna în care Pilonul II aniversează 16 ani de activitate în beneficiul românilor.

Potrivit legii, toți participanții la fondurile de pensii private (atât Pilonul II, cât și Pilonul III facultativ) primesc anual de la administratorii fondurilor o scrisoare de informare, care conține valoarea contului personal la data de 31 decembrie a anului precedent, precum și alte informații de interes. Scrisoarea se trimite în fiecare an până la data de 15 mai, la ultima adresă comunicată administratorului fondului de pensii.

Participanții pot solicita administratorului să primească scrisoarea exclusiv online, pe e-mail: în acest fel ea va ajunge mai repede și nici nu se va mai consuma hârtie. De altfel, cele 100.000.000 de scrisori trimise până în prezent în format fizic de administratorii Pilonului II au, împreună cu plicurile în care au fost expediate, o lungime cumulată de 50.000 de kilometri, destul cât să înconjoare cu hârtie Pământul pe la Ecuator. Doar aproximativ 1 din 10 participanți la Pilonul II a solicitat până în prezent administratorului său să îi expedieze scrisoarea anuală de informare exclusiv online, pe e-mail.

La 16 ani de activitate în beneficiul romanilor, Pilonul II de pensii private obligatorii traversează o perioadă excelentă, atât din perspectiva rezultatelor investitionale obținute, cât și a stabilității legislative și a piețelor financiare. Cele 7 fonduri de Pilon II administrează în prezent sume de peste 135 de miliarde de lei (27 de miliarde de euro), o acumulare istorică de capital românesc, care finanțează atât creșterea economică și crearea de locuri de muncă bine plătite, cât și investițiile publice, prin achiziția de titluri de stat. Numărul participanților la sistem a depășit 8 milioane, adică majoritatea covârșitoare a populației active a României.

Valoarea contului mediu la nivelul întregului sistem este de cca. 17.000 RON, însă valoarea contului pentru participanții care au stagiu complet de cotizare este de circa 3 ori mai mare, ajungând la aproximativ 10.000 EUR de participant. Din sumele acumulate în conturile romanilor, circa 72% reprezintă contribuțiile virate, restul de 28% fiind câștigul realizat de investițiile administratorilor, net de toate comisioanele percepute. Pe întreaga perioadă de 16 ani de activitate, fondurile de Pilon II au înregistrat un randament mediu de 7,8% pe an, printre cele mai ridicate din Europa și OECD pe această perioadă.

Recenta majorare a contribuției virate la Pilonul II de la 3,75% la 4,75% din câștigul brut lunar al participanților reprezintă un mare pas în direcția accelerării acestei acumulări de capital care aduce beneficii atât economiei, cât și salariaților romani. În prezent, volumul lunar de contribuții virate în Pilonul II este cu 50% mai mare decât în urmă cu un an și dublu față de valoarea din urmă cu 4 ani.

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup