Noile modele Audi Q7 TFSI e quattro și Q8 TFSI e quattro – eficiență maximă și spațiu generos

Audi prezintă facelift-ul modelelor sale electrificate Q7 și Q8, actualizându-le astfel tehnologia bateriei și introducând, de asemenea, moduri de condus mai eficiente. Designul exterior a fost, de asemenea, actualizat pentru acest facelift, care beneficiază de măști noi în față și în spate ce accentuează și mai mult caracterul puternic al celor două modele. Pentru prima dată, ambele modele hibride plug-in sunt disponibile cu direcție integrală, pentru un plus de siguranță și confort. Sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS garantează o manevrabilitate și mai dinamică

Baterie mai mare, putere mai mare, autonomie mai mare

Ambele hibride plug-in sunt disponibile cu motorul pe benzină de 3 litri cu 6 cilindri ce generează 250 kW (340 CP), susținut de motorul electric PSM compact, cu o putere maximă de 130 kW și cuplul de 460 Nm, precum și de noua baterie litiu-ion răcită cu lichid, care este acum mai mare și mai puternică și este integrată în podeaua portbagajului. Energia stocată în baterie este concentrată în 17 celule a câte 70 Ah fiecare, numite stacks. 6 stacks formează o unitate și sunt legate în serie. Acest design compact din carcasa bateriei elimină necesitatea unei carcase adiționale de modul, ceea ce rezultă într-o densitate energetică mai ridicată. Designul permite o capacitate maximă de 25,9 kWh (brut; 22 kWh net), la 370 volți. Capacitatea crescută însemnă o autonomie electrică de până la 90 kilometri în condiții urbane, conform standardului WLTP EAER City, ceea ce reprezintă echivalentul unei autonomii electrice în condiții mixte de 85 km, conform standardului WLTP EAER.

Puterea maximă a sistemului începe de la 290 kW (394 CP), la ambele modele 55 TFSI e quattro, iar cuplul maxim al sistemului se ridică la 600 Nm (consum combustibil Q7 (ponderat, mixt): 1,4–1,2 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 29,1–27,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 33–28 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,5–9,8 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G; consum combustibil Q8 (ponderat, mixt): 1,6–1,2 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 30,4–27,7 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 37–27 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,9–8,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G), datorită designului modificat al motorului electric.

Cu ambele motoare funcționând în tandem, versiunile electrificate ale modelelor Q7 și Q8 accelerează în 5,7 secunde la 100 km/h. În vârful gamei este oferită și varianta 60 TFSI e quattro. Și aceasta beneficiază de un motor electric cu design nou cu putere de până la 360 kW (490 CP) și cuplu de până la 700 Nm (consum combustibil Q7 (ponderat, mixt): 1,4–1,3 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 29,1–28 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 33–29 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,5–10 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G; consum combustibil Q8 (ponderat, mixt): 1,6–1,2 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 30,2–27,9 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 36–28 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,9–9,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G).

În această configurație, Q7 și Q8 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde. Toate variantele au viteza maximă limitată electronic la 240 km/h, iar viteza maximă la deplasarea în modul pur electric este de 135 km/h. Bateria se încarcă la până la 7,4 kW și atinge 100% în aproximativ 3 ore și 45 de minute, când este încărcată la putere maximă. Clienții care optează pentru Audi charging service vor avea acces la aproximativ 630.000 de puncte de încărcare din 29 de țări europene, inclusiv la punctele din cadrul centrelor Audi charging hubs din Nürnberg, Zürich, Berlin, Salzburg, München și Frankfurt (vor urma și alte centre). Clienții pot să încarce mașina simplu și confortabil de la stațiile Audi sau de la stațiile multor altor furnizori, având nevoie doar de un singur card.

În multe țări și orașe, cei care dețin un hibrid plug-in beneficiază de reduceri fiscale sau alte avantaje, precum de parcare gratuită sau dreptul de a se deplasa pe benzile autobuzelor.

Eficiență maximă: strategia de operare

În urma actualizării de produs, clienții își vor putea porni automobilele parțial electrice Q7 și Q8 în modul 100% electric EV sau în modul Hybrid. După ce modul dorit a fost selectat din MMI, rămâne activ până ce va fi efectuată manual o modificare. Conform noilor setări, modul 100% electric EV folosește exclusiv propulsia electrică, chiar și atunci când pedala de accelerație este apăsată complet.

Modul Hybrid are două moduri de operare: Auto și Hold. În modul de operare Auto, strategia predictivă de operare este activată automat atunci când funcția de navigație este activată din MMI navigation plus. Accelerația este asigurată în primul rând de motorul TFSI, ce este susținut, în funcție de necesar, de motorul electric. La turații reduse, sistemul electric de propulsie acoperă acum fracțiunea de secundă de care are nevoie turbosuflanta pentru a crește și mai mult presiunea, datorită cuplului crescut cu ocazia facelift-ului, astfel că sistemul de propulsie răspunde instantaneu. Ca scop general, strategia predictivă de operare urmărește deplasarea pe bază de energie electrică pe distanțe cât mai mari și utilizarea completă a energiei din baterie până la momentul la care mașina ajunge la destinație.

În modul Hold, se menține nivelul curent de încărcare al bateriei, cu excepția câtorva mici fluctuații. Acest lucru este posibil datorită procesului de recuperare a energiei și a modificării punctelor de sarcină, intervenind țintit asupra managementului motorului 3,0 TFSI. Astfel, după ce au condus la drum lung cu motorul clasic, când ajung la destinația situată în zona urbană, clienții pot conduce cu zero emisii și fără a produce zgomot.

Datorită unei noi funcții care a fost adăugată pentru Q7 TFSI e și Q8 TFSI e în urma actualizării de produs, bateria beneficiază de încărcare inteligentă și se încarcă numai la viteze de peste 65 km/h, când este setat modul Charge. Astfel crește eficiența și este posibil condusul electric pe distanțe mai mari în oraș și în traficul îngreunat ce presupune mai multe opri și porniri de pe loc. Mai mult, în modul Charge, motorul 3,0 TFSI nu mai este utilizat constant pentru a încărca bateria, ci, în schimb, este utilizată doar recuperarea. Modul de încărcare se dezactivează când bateria este încărcată la 75% din capacitatea sa maximă, pentru a conserva bateria și a crește eficiența.

Pentru eficiența hibridelor plug-in Q7 și Q8 este de importanță majoră momentul în care cel de la volan ia piciorul de pe pedala de accelerație. În aceste situații, strategia de operare activează asistentul predictiv pentru eficiență. Acest sistem de asistență a șoferului folosește datele provenite de la sistemul de navigație, precum și distanța față de vehiculul din față pentru a activa fie rularea liberă cu motorul TFSI oprit sau recuperarea energiei cinetice și convertirea acesteia în energie electrică. În fazele acestea, Q7 și Q8 TFSI e pot recupera până la 25 kW. Această energie este stocată apoi în bateria litiu-ion.

Funcționând pe post de generator, motorul electric asigură toate operațiunile de frânare de intensitate mică sau medie de până la 0,3 g, ce reprezintă peste 90% dintre toate operațiunile de frânare la condusul uzual. În schimb, frânele hidraulice de la roți intră în uz doar la frânarea puternică. SUV-ul hibrid reușește să recupereze până la 80 kW în timpul frânării.

Când este activ sistemul adaptive cruise assist inclusiv tempomat pe bază de radar, asistentul predictiv pentru eficiență (PEA) ajută la reducerea vitezei și la accelerarea în condiții de consum redus de combustibil. Când acesta este oprit, pe Audi virtual cockpit sau display-ul head-up opțional se afișează când anume se recomandă ca șoferul să ridice piciorul de pe pedala dreaptă. Iconițele de detaliu, precum cele pentru intersecții, indicatoare rutiere urbane sau vehiculele care se deplasează în față ilustrează motivul reducerii vitezei.

Gama optimizată de dotări satisface toate nevoile și pretențiile

Ca dotare standard, drumul din fața automobilului este iluminat de farurile cu LED-uri de mare intensitate. Farurile Matrix LED sunt disponibile opțional. Opțional sunt disponibile și farurile HD Matrix LED inovatoare, cu Audi laser light ce asigură un fascicol adițional pentru luminile de drum, crescând semnificativ bătaia fazei lungi. O noutate pentru farurile din vârful gamei sunt semnăturile digitale ale luminilor de zi. Acestea conferă modelelor parțial electrice Q7 și Q8 un aspect inconfundabil, permițând utilizatorului să selecteze una dintre cele patru semnături luminoase individuale din sistemul MMI. Cele două modele pot fi dotate opțional, pentru prima dată, și cu blocurile optice spate OLED care sunt în cea mai mare parte digitalizate și au semnături luminoase digitale. De asemenea, blocurile optice spate OLED digitale dispun de indicatoare de proximitate în combinație cu sistemele de asistență.

La fel ca facelift-urile versiunilor de bază, și versiunile Q7 și Q8 electrificate dispun de o gamă de dotări semnificativ extinsă. Astfel clienții pot opta pentru cusături contrastante pe scaune și pot alege dintre cele nouă variante de inserții decorative și trei noi culori adiționale pentru caroserie. Gama de jante include cinci noi modele cu dimensiuni între 21 și 23 de inchi (în funcție de model). Audi a extins pentru facelift-uri, de asemenea, și gama de aplicații și sisteme de asistență a șoferului.

Și dotarea standard a fost extinsă și include acum, printre altele, jante de 19″ până la 21″ din aliaj (în funcție de model și de pachetul de dotări), o cameră video retrovizoare, asistent pentru parcare, asistent pentru luminile de drum și cheia Confort. Spre deosebire de versiunea 55 TFSI e quattro, versiunea

60 TFSI e quattro iese din fabrică dotată în echiparea standard cu pachetul S line exterior și pachetul sport. Ambele modele au incluse în dotarea standard și un cablu de încărcare Mode 3.

De încredere în orice situație, datorită direcției integrale și a sistemului de stabilizare anti-ruliu

Doar un Audi se conduce ca un Audi. Această senzație unică este modul prin care marca cu patru inele își concretizează ADN-ul în caracteristicile sale dinamice, pentru toate modele sale, inclusiv, desigur și pentru modelele sale hibride plug-in. Manevrabilitatea modelului Q8 este astfel definită prin cinci caracteristici: echilibru, stabilitate, control, precizie și ușurința condusului. Suspensia, direcția și trenul de rulare, precum și sistemele de frânare și control, toate joacă un rol esențial în asigurarea unei experiențe de condus sigure, dinamice și totodată confortabile.

Chiar și dotarea standard, cu suspensii echilibrate, cu arcuri din oțel și sistem de control al amortizoarelor, asigură experiențe dinamice excelente la bordul ambelor SUV-uri. Opțional, pot fi comandate și suspensiile pneumatice controlate electronic și dotate cu sistem de amortizare adaptiv continuu – suspensia pneumatică adaptivă sau suspensia pneumatică adaptivă sport. Clienții care optează pentru un Q7 60 TFSI e sau Q8 60 TFSI e vor beneficia de suspensia pneumatică în dotarea standard. De asemenea, în premieră pentru hibridele plug-in, este oferită direcția integrală opțională ce sporește siguranța și confortul. La viteze mici, roțile din spate virează cu până la cinci grade în direcția opusă față roțile din față. Acest lucru reduce raza de bracaj cu până la un metru și optimizează manevrabilitatea. În același timp, persoana de la volan beneficiază de confort crescut și stabilitatea este îmbunătățită la viteze mai mari, deoarece roțile din spate virează în acest caz în aceeași direcție ca roțile din față.

Sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS asigură o manevrabilitate și mai dinamică. Și aceasta este o dotare opțională disponibilă în premieră pentru hibridele plug-in. În acest caz, ambele punți sunt echipate cu un motor electric compact cuplat la o transmisie. Acesta împarte stabilizatorul pe două jumătăți și, la condusul în linie dreaptă, sistemul permite celor două jumătăți să funcționeze în cea mai mare parte independent una de cealaltă, ceea ce reduce balansul caroseriei pe drumurile denivelate. La condusul sportiv, însă, motorul electric face ca cele două jumătăți să se rotească în direcții opuse una față de cealaltă, funcționând astfel împreună ca o singură unitate. Aceasta înseamnă că automobilul se înclină în curbă mult mai puțin, pentru ca răspunsul direcției să devină și mai precis. eAWS este alimentat de un condensator super-performant, de 48 de volți. Unitatea compactă și ușoară de stocare a energiei, care poate absorbi și elibera multă energie electrică într-un timp foarte scurt, furnizează celor două motoare electrice o putere maximă de 1,5 kW pentru fiecare.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi Q7 SUV 55 TFSI e quattro

Consum de combustibil (ponderat, mixt): 1,4–1,2 l/100 km (168-196 US mpg); consum electric (ponderat, mixt): 29,1–27,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 33–28 g/km; clasa CO₂ (mixtă/ponderată): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,5–9,8 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G

Audi Q7 SUV 60 TFSI e quattro

Consum de combustibil (ponderat, mixt): 1,4–1,3 l/100 km (168-180,3 US mpg); consum electric (ponderat, mixt): 29,1–28 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 33–29 g/km; clasa CO₂ (mixtă/ponderată): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,5–10 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G

Audi Q8 SUV 55 TFSI e quattro

Consum de combustibil (ponderat, mixt): 1,6–1,2 l/100 km (147.0-196 US mpg); consum electric (ponderat, mixt): 30,4–27,7 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 37–27 g/km; clasa CO₂ mixtă/ponderată: B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,9–8,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G

Audi Q8 SUV 60 TFSI e quattro

Consum de combustibil (ponderat, mixt): 1,6–1,2 l/100 km (147.0-196 US mpg); consum electric (ponderat, mixt): 30,2–27,9 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 36–28 g/km; clasa CO₂ (mixtă/ponderată): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 10,9–9,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup