
Pufina, brandul „vârf de lance” al Pehart Grup, liderul industriei de producere și procesare a produselor din hârtie pentru uz casnic din România și una dintre cele mai mari companii producătoare de hârtie tissue din sud-estul Europei, a lansat o nouă gamă de produse, Pufina ECO. Acestea sunt mai puțin procesate și fabricate 100% din celuloză nealbită, fiind mai naturale și mai prietenoase atât cu mediul, cât și cu consumatorii. Hârtia nu este supusă unui proces de albire, este fără coloranți, fără parfum, iar straturile sunt lipite între ele cu apă, cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație Aquabond. Tubul și ambalajul Pufina ECO sunt reciclabile.
Cea mai nouă gamă de produse din brandul Pufina, care cuprinde acum hârtie igienică cu trei straturi și va include curând și prosoape din hârtie, este destinată momentan pieței interne. „Lansarea produselor Pufina ECO vine în întâmpinarea preocupării tot mai accentuate a românilor pentru un stil de viață sănătos, mai aproape de natură. Oamenii își doresc să consume alimente mai puțin procesate, cât mai naturale, iar această conștientizare se extinde și către preferința pentru produse nealimentare naturale”, spune Raluca Păun, consultant de marketing al Pehart Grup. „În acest context, am lansat hârtia igienică cu trei straturi Pufina ECO, care este de o calitate premium. Este puternică, fină și, în plus, mai puțin procesată. Drept urmare, culoarea ei este cea a lemnului natur”, explică Raluca Păun.
Pehart Grup introduce pe piața autohtonă conceptul hârtiei igienice de culoare naturală
Conceptul hârtiei igienice nealbite, de culoare naturală este unul care a cucerit deja piața europeană. Liderul național, Pehart Grup, a introdus această gamă și în România și – chiar dacă momentan este prezentă doar în lanțul de magazine al unui mare retailer (Lidl), va fi curând disponibilă în toate magazinele din țară și pe toate piețele pe care este prezent Pehart Grup.
„Extinderea portofoliului Pufina cu un produs de o calitate premium, așa cum este Pufina ECO a fost posibilă ca urmare a investițiilor pe care Pehart Grup le-a făcut, în ultimii ani, în noi linii de producție și tehnologii performante. Aquabond este una dintre acestea. Cu ajutorul ei putem înlocui adezivii cu apă în procesul de laminare a hârtiei igienice. Astfel, se reduc timpul de producție și costurile asociate cu mentenanța utilajelor. Tehnologia garantează calitatea aderenței, iar eficiența este comparabilă cu cea a lipirii cu adeziv, dar cu costuri de producție mai scăzute”, mai spune Raluca Păun.
Avantajele produselor din hârtie ECO, din celuloză certificată vs hârtie reciclată
Ce înseamnă produse din hârtie ECO și prin ce se diferențiază de cele din hârtie reciclată? „Denumirea de ECO provine de la toate ingredientele care fac acest produs mai ecologic: celuloză din păduri certificate, nealbită, fără extra culoare, fără parfum, fără adezivi și cu ambalaj din plastic 100% reciclabil”, explică reprezentanta Pehart Grup. Materia primă, celuloza, provine din păduri special crescute pentru producția de hârtie, din surse sigure și autorizate, care dispun de un sistem performant de management al pădurilor. Este prelucrată apoi pe linii de producție dotate cu echipamente de ultimă generație, care permit obținerea unor produse de calitate, bine tolerate de piele și prietenoase cu mediul.
Pe de altă parte, hârtia reciclată provine din uzul casnic sau industrial. Dar ca să se obțină o hârtie de calitate superioară, albită, moale și parfumată, aceasta trebuie tratată. Procesul impune utilizarea intensă de chimicale pentru descernelizare. „Nu există procese mecanice care să poată îndepărta cerneala de tipar sau diferite substanțe chimice și organice existente pe deșeurile de hârtie”, mai spune Raluca Păun.
Lansată în urmă cu 20 de ani, Pufina este unul dintre cele mai iubite și mai de succes branduri românești. Realizată 100% din celuloză provenită din surse atent controlate, Pufina a fost concepută ca un brand care să răspundă dorințelor românilor, cu un raport excelent între calitate și preț. În acest moment, produsele brandului Pufina sunt exportate în 6 țări din Europa Centrală și de Sud-Est – Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Albania, Muntenegru și Grecia.
Cu o tradiție de 188 de ani, Pehart Grup este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din sud-estul Europei. Compania este prezentă cu produsele sale de uz casnic și industrial în 19 țări din Europa Centrală, de Est și de Sud (Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Rep. Moldova, Germania, Albania).
Pufina, una dintre cele mai populare mărci de hârtie, Alint, Altessa și SOVIO, divizia de produse AfH, fac parte din portofoliul Pehart Grup. De asemenea, compania produce jumbo rolls, role uriașe de hârtie utilizate în procesul de transformare în produse din hârtie pentru uz casnic și industrial.
Pehart Grup se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Își optimizează în permanență produsele și serviciile, prin crearea unui mediu sustenabil și echitabil pentru un viitor regenerabil. Respectul față de cele mai noi reglementări de mediu concretizat prin trasabilitatea resurselor, eficiența producției și a utilizării materialelor și mediul de lucru sigur, plăcut pentru echipă și parteneri sunt valori ale Pehart Grup, la fel ca și încurajarea inițiativei și spiritului antreprenorial în interiorul companiei.
Cu o valoare de 165 de milioane de euro, INVL Baltic Sea Growth Fund este cel mai important fond de capital privat din regiunea țărilor baltice. Investitorul său principal este Fondul European de Investiții (FEI).
FEI, care face parte din Banca Europeană de Investiții, a alocat 30 de milioane de euro cu sprijinul Fondului European pentru Investiții Strategice (un element-cheie al Planului de investiții pentru Europa sau al Planului Junker), alocând în același timp resurse din Fondul baltic pentru inovare, o inițiativă de tip „fond de fonduri” dezvoltată în cooperare cu guvernele Lituaniei, Letoniei și Estoniei. Inițiativa vizează creșterea investițiilor de capital în întreprinderile mici și mijlocii cu potențial ridicat de creștere din țările baltice.
Fondul s-a axat pe investiții în Țările Baltice și în regiunile învecinate, precum Polonia, țările nordice și Europa Centrală. INVL Baltic Sea Growth Fund a investit deja într-un portofoliu diversificat de nouă societăți. Printre acestea se numără companii care își desfășoară activitatea în sectoarele procesării alimentelor, asistenței medicale, reabilitării medicale, ingineriei civile, reciclării plasticului, gestionării mediului și serviciilor veterinare, precum și în fabricarea produselor cosmetice și de igienă.
Fondul este administrat de INVL Asset Management, principalul administrator de active alternative din Țările Baltice și parte a grupului Invalda INVL, care activează în domeniul administrării investițiilor de peste 30 de ani. Companiile grupului gestionează sau au sub supraveghere active în valoare de peste 1,6 miliarde de euro, din mai multe clase de active, inclusiv capital privat, păduri și terenuri agricole, energie regenerabilă, proprietăți imobiliare și datorii private. Activitățile grupului includ, de asemenea, servicii de family office în Lituania, Letonia și Estonia, gestionarea fondurilor de pensii în Letonia și investiții în fonduri globale ale terților.