One United Properties: cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei, profit brut de 352,1 milioane de lei în primele nouă luni din 2024

One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în primele nouă luni ale anului 2024, în scădere cu 10% față de aceeași perioadă a anului precedent. Pentru a doua oară în istoria companiei, cifra de afaceri depășește pragul de 1 miliard de lei încă din primele trei trimestre, confirmând poziția solidă a One United Properties pe piața imobiliară din România. Profitul brut pentru această perioadă a fost de 352,1 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 298,6 milioane de lei.

„Acesta a fost un trimestru solid pentru One United Properties, marcat de creșteri substanțiale ale veniturilor nete din vânzările de proprietăți rezidențiale și din chirii, care au contribuit la o profitabilitate îmbunătățită pe segmentele noastre principale. Aceste rezultate sunt remarcabile, având în vedere că ritmul de dezvoltare a proiectelor a fost mai lent decât am anticipat pentru acest an, ca urmare a unor întârzieri administrative. Cu toate acestea, veniturile respective nu sunt pierdute, ci doar amânate, reflectând modelul de recunoaștere a veniturilor al companiei, care pune accentul pe înregistrarea vânzărilor în funcție de avansul dezvoltărilor, conform standardelor internaționale de raportare financiară. În continuare, ne concentrăm pe implementarea proiectelor noastre și adaptarea eficientă la cerințele pieței,” a declarat Victor Căpitanu, Co-CEO al One United Properties.

Veniturile din vânzările de proprietăți rezidențiale au ajuns la 816,6 milioane de lei, o scădere de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a faptului că mai multe șantiere de construcție au ajuns în etapele finale, în care veniturile sunt recunoscute mai treptat. Cu toate acestea, venitul net din vânzarea de proprietăți rezidențiale a crescut cu 12% față de anul precedent, ajungând la 282,8 milioane de lei. Marja netă din vânzările de proprietăți rezidențiale a crescut de la 28,7% în primele nouă luni din 2023 la 34,6% în aceeași perioadă din 2024, reflectând impactul evoluției constante în cadrul dezvoltărilor.

Veniturile din chirii, care includ veniturile din divizia comercială și serviciile pentru chiriași, au crescut cu 15% față de anul trecut, ajungând la 113,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2024. Venitul net din chirii a înregistrat o creștere de 19%, atingând 81,1 milioane de lei. În primele nouă luni din 2024, One United Properties a închiriat și pre-închiriat 12.100 metri pătrați de spații de birouri și comerciale și a semnat numeroase prelungiri ale contractelor de închiriere pentru o suprafață totală de 6.770 metri pătrați. Impactul financiar al acestor noi închirieri se va reflecta în veniturile viitoare.

În ciuda activităților semnificative de dezvoltare, poziția de numerar a companiei a crescut cu 47% de la începutul anului, ajungând la 617,6 milioane de lei la finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, susținută de majorarea capitalului social. Indicatorul loan-to-value a rămas stabil la 30% la 30 septembrie 2024, demonstrând o situație financiară solidă și un grad de îndatorare redus în comparație cu alte companii similare din Europa. Datoria netă a scăzut, ajungând la 554,2 milioane de lei, reprezentând 10% din totalul activelor.

„Poziția noastră financiară este una solidă, susținută de rezervele noastre de numerar consistente, activele imobiliare substanțiale și gradul redus de îndatorare. De la listare, ne-am extins semnificativ afacerea, triplând activele și capitalurile proprii, în timp ce am menținut o structură operațională eficientă și am controlat cu atenție costurile administrative. În prezent, avem în dezvoltare proiecte cu o valoare brută de dezvoltare (GDV) totală de 1,5 miliarde de euro și un pipeline suplimentar de 1,8 miliarde de euro. Acest portofoliu în expansiune, împreună cu gestionarea atentă a resurselor noastre financiare, ne permite să accesăm noi oportunități pe piața imobiliară din București și să continuăm să aducem o contribuție comunităților în care suntem prezenți,” a adăugat Andrei Diaconescu, Co-CEO al One United Properties.

La 30 septembrie 2024, One United Properties avea 14 dezvoltări în construcție, care cuprindeau 4.041 de unități, 22.000 metri pătrați de spații de birouri și 21.000 metri pătrați de spații comerciale, cu o Valoare Brută de Dezvoltare (GDV) totală de 1,5 miliarde de euro. La finalul perioadei, 70% dintre unitățile disponibile pentru vânzare, aflate fie în curs de dezvoltare, fie deja livrate, erau vândute. Sumele care urmează să fie încasate conform contractelor încheiate cu clienții până la 30 septembrie 2024 se ridică la 353 de milioane de euro în numerar suplimentar până în 2026.

ONE UNITED PROPERTIES (BVB: ONE) este principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București, România. One United Properties este o companie inovatoare dedicată accelerării adoptării practicilor de construcție pentru clădiri sigure, eficiente din punct de vedere energetic, durabile și sănătoase și a primit numeroase premii și recunoașteri pentru sustenabilitate și eficiență energetică. Compania este tranzacționată la Bursa de Valori București, iar acțiunile sale sunt incluse în mai mulți indici precum BET, STOXX, MCSI, FTSE, ROTX și CEEplus.

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup