Câți bani vor cheltui românii de Black Friday 2024, care sunt preferințele de shopping și sursele de bani

Black Friday este cel mai important eveniment de retail al anului, iar aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a vâna cele mai mari reduceri. Creșterea costurilor de trai mai rapid decât salariile și efectele inflației au erodat însă puterea de cumpărare în ultimul an, ceea ce se reflectă în bugetul de cumpărături.

Astfel, deși cei mai mulți au în plan să cheltuie o sumă semnificativă, de cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică decât anul trecut pentru 72% dintre consumatori, potrivit unui sondaj realizat la inițiativa tbi bank la nivel național în octombrie, pe un eșantion de 1.171 respondenți. Astfel, o treime vor să cheltuie cel puțin 1000 de lei, peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute

„Românii rămân în continuare interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului, Black Friday. Cei mai mulți dintre ei se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau în casă, iar unii se gândesc să cumpere în această perioadă inclusiv cadourile pentru Crăciun. Totodată, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent asemănător va folosi o aplicație de cumpărături”, spune Ionuț Sabadac, VP Merchant Solutions, tbi.

Totodată, peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% spun că urmăresc produsele dorite cu mai mult de o lună înainte. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, în timp de doar 10,2% se așteaptă la reduceri mai mari.

Aproape 42% dintre respondenți caută cel mai mic preț pentru produsele de care am nevoie, 37,7% aleg să cumpere ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor face achiziții doar dacă reducerea este una substanțială. Mai mult de atât, 58,5% vor alege să cumpere ceva doar dacă discountul este de cel puțin 30%.

Printre produsele pe care românii au în plan să le cumpere de Black Friday se numără în special electronice (40,5%), electrocasnice (39,2%), IT (27,8%), fashion (18,4%), home&deco (13,1%), beauty (11,7%), alimente și băuturi (10,5%) și jucării (9,3%). Peste 72% dintre cumpărători vor produse de care au nevoie personal sau în casă, 28,1% vor să cumpere cadouri de Crăciun, 27,5% vor să ia diverse cadouri pentru familie și prieteni, iar aproape 20% vor produse cu valoare mare, pe care plănuiau să le achiziționez în acest an, dar așteptau ofertele de Black Friday.

În aplicația tbi există peste 1.600 de magazine online prin care clienții tbi pot profita de toate ofertele de Black Friday, inclusiv la haine, bijuterii, parfumuri, decorațiuni, jucării și flori. În perioada campaniei, 1 – 30 noiembrie, clienții tbi care aleg să plătească în 4 rate fără dobândă până la 2.000 lei sau în până la 60 de rate fixe cu aplicația tbi sunt înscriși automat într-o tombolă pentru unul dintre cele 230 de premii a câte 500 lei care vor fi returnați în contul lor.

Sondajul tbi bank a analizat obiceiurile și preferințele consumatorilor în perioada Black Friday și a fost desfășurat în octombrie 2024, la nivel național, prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.171 utilizatori de internet din România. Peste 48% dintre participanți sunt de sex feminin, iar aproape 39% au un venit net mai mare de 5.000 de lei.

tbi bank este o bancă challenger din Europa de Sud-Est și lider regional în domeniul soluțiilor de plată alternative, îmbinând serviciile de finanțare și cele de shopping pentru a răspunde nevoilor actuale și tendințelor viitoare de consum ale clienților. Activă în Bulgaria, România, Grecia, Germania și Lituania, tbi bank susține comercianții să-și crească vânzările și consumatorii să acceseze servicii financiare inovatoare, într-o experiență digitală simplă și rapidă.

Prin diverse canale digitale și parteneriate de încredere cu peste 26.000 de comercianți, tbi bank are o bază de peste 2 milioane de clienți și a acordat aproape 750.000 de credite în 2023. În România, peste 200.000 de utilizatori folosesc în mod constant aplicația de cumpărături creată de tbi bank pentru a oferi un acces rapid și avantajos la cele mai bune oferte, în 4 rate fără dobândă sau până la 60 de rate fixe.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup