NutriCOOLtura, proiect național de educație alimentară în școli, lansat de Edenred, Kaufland România și Fundația United Way

Cu ocazia Zilei Mondiale a Alimentației, United Way România alături de Edenred și Kaufland România pornesc motoarele caravanei educaționale NutriCOOLtura pe drumul spre dezvoltarea de obiceiuri alimentare sănătoase în rândul elevilor din România. Prin intermediul lecturii, proiectul aduce în cadrul școlilor soluții și materiale gratuite care contribuie la sănătatea și educația copiilor.

Conform cifrelor prezentate de Institutul Național de Statistică în 2021, din totalul populaţiei României, cu vârste de cel puțin 15 ani, doar 8,4% urmează un regim alimentar corespunzător. În același timp, potrivit Testelor PISA 2023, 42% dintre elevii de 15 ani din România se situează sub nivelul de bază în privința competențelor, aferent nivelului de analfabetism funcțional.

Din dorința de a impulsiona o schimbare benefică în alegerile alimentare ale elevilor, dar și în gândirea critică, competențele de literație și abilitățile socio-emoționale, Edenred și Kaufland România au creat un parteneriat cu Fundația United Way România, care de 20 de ani desfășoară proiecte de educație pentru copiii din medii defavorizate din România. Caravana educațională NutriCOOLtura va ajunge în mai multe regiuni ale țării, cu scopul de a oferi acces la educație și resurse de învățare pentru încurajarea și susținerea, într-o manieră prietenoasă și experențială, a alimentației sănătoase în rândul elevilor.

NutriCOOLtura sprijină educația copiilor prin mai multe serii de câte șase povestiri ilustrate dedicate pentru patru grupe de vârstă (cls. 0-I, cls. II-III, cls. IV-V și cls. VI-VIII), cu noțiuni de bază descrise într-un limbaj adecvat vârstei, legate de alimentația sănătoasă. Proiectul, care este susținut și de renumitul psiholog Raluca Anton, asigură workshop-uri pentru profesori și, în premieră, un kit național care va fi disponibil online gratuit pe site-ul www.unitedway.ro. Poveștile și materialele dedicate profesorilor și părinților vor putea fi accesate atât pentru formarea de obiceiuri alimentare sănătoase, cât și pentru consolidarea legăturii profesor-elev-părinte în procesul educativ.

„În cadrul Edenred, ne-am angajat de-a lungul anilor să sprijinim alimentația sănătoasă în rândul românilor prin inițierea și dezvoltarea de proiecte și programe inovatoare. Datele din 2022 ale Organizației Mondiale a Sănătății arată un context îngrijorător, care necesită acțiuni constante pentru a fi îmbunătățit. Aproximativ 30% dintre copiii români cu vârste cuprinse între 7-9 ani sunt supraponderali, iar între 15% și 20% dintre ei sunt obezi. Proiectul NutriCOOLtura este esențial în contextul provocărilor actuale, iar prin intermediul acestui parteneriat, ne dorim să furnizăm materialele educaționale necesare, în mod gratuit și să inspirăm elevii să adopte o abordare conștientă și corectă față de alimentație, contribuind astfel la formarea unor obiceiuri sănătoase care să-i însoțească pe parcursul întregii vieți.”, a declarat Lelia Mancaș, Director Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.

„Noi, la Kaufland, credem că toți copiii au dreptul la o alimentație sănătoasă, de aceea investim anual în programe naționale de educație și conștientizare, cum este NutriCOOLtura, care contribuie la adoptarea unui stil de viață sănătos. Pentru a face totul mai distractiv, caravana NutriCOOLtura va fi însoțită prin țară și de Akademia Kinderland, o școală mobilă pe roți unde copiii învață prin joacă noțiunile de bază despre alimente și cum să se hrănească.”, a adăugat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

„La United Way abordăm problema educației în mod integrat, prin lucrul nu doar cu elevii, ci și cu rețeaua lor de suport – cadrele didactice și părinții. Mai mult, considerăm că școala este mediul în care copiii adună nu doar cunoștințe, ci și deprinderi de viață. În acest context, proiectul NutriCOOLtura, dezvoltat de United Way, prin poveștile despre viață echilibrată, abordează două probleme presante: cea a nutriției deficitare și cea a analfabetismului funcțional. Suntem recunoscători Edenred și Kaufland România pentru susținerea generoasă și prin efortul comun vom duce acest proiect în cât mai multe colțuri ale țării.” – Adriana Dobrea, Director Executiv United Way România.

Primul popas al caravanei va fi în școlile din zone defavorizate din București- Ilfov, Timiș și Cluj, unde voluntarii Edenred și Kaufland, alături de cadrele didactice, vor desfășura activități interactive cu copiii, pe baza poveștilor special create pentru ei în cadrul proiectului. Caravana NutriCOOLtura va fi însoțită de Akademia Kinderland, școala mobilă care oferă o experiență antrenantă de joc educativ, plin de ghicitori și mistere, în primul escape room pe tema nutriției, dezvoltat de Asociația Plan B. Akademia Kinderland este destinată copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 12 ani și va staționa în parcările magazinelor Kaufland, în intervalul 09:00-13:00, iar accesul este gratuit.

Programul Akademia Kinderland:

15-17 octombrie – Kaufland Ferentari (Calea Ferentari nr. 62, Sector 5, București);

21-22 octombrie – Kaufland Timișoara Vidrighin (Strada Chimiștilor nr. 5-9, Timișoara);

24-25 octombrie – Kaufland Cluj Mănăștur (Strada Câmpului nr. 9-19, Cluj-Napoca).

Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme de engagement), mobilitate (soluții multy-energy încărcare pentru vehicule electrice, întreținere, taxe de drum și parcare) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).

În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de mobilitate prietenoase cu mediul.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 182 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

United Way România este o fundaţie românească afiliată la United Way Worldwide, SUA, a cărei activitate se concentrează pe cele trei direcții care pun bazele unei comunități prospere: acces la o educație de calitate, servicii bune de sănătate și un venit suficient pentru a întreține o familie. Acționăm ca un organizator comunitar, prin mobilizarea unei rețele extinse de parteneri din comunitate – ONG-uri, companii, instituții publice, lideri din societatea civilă, donatori și voluntari – să își coordoneze eforturile pentru a produce un impact colectiv. Programele United Way România sprijină anual peste 13.000 de persoane în dificultate, cu susținerea a peste 3.700 de donatori individuali, 41 de donatori majori și peste 100 de companii.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup