Bucureşti va avea cea mai mare creștere a ofertei de noi hoteluri, în Europa Centrală și de Est, între 2024 şi 2026 – analiză Cushman & Wakefield

Cererea pe piața hotelieră din București în prima jumătatea a anului comparativ cu aceeași perioadă din 2023 a avut o creștere de 3%, dar cu toate acestea nu a reușit să recupereze complet scăderile din pandemie, arată datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield. În perspectivă, conform Oxford Economics, se preconizează că numărul înnoptărilor în unități de cazare din București își va reveni complet până în 2025 și va depăși cu 3% nivelul din 2019. Această creștere va fi determinată în primul rând de creșterea înnoptărilor turiștilor români.

În același timp, piața hotelieră din capitalele CEE-6 (București, Varșovia, Praga, Bratislava, Budapesta și Sofia) a înregistrat în prima jumătate a anului 2024, o creștere a cererii cu 0,6% față de prima jumătate a anului 2019, în timp ce oferta de noi spații hoteliere a crescut cu 7,7% în aceeași perioadă. Această tendință pozitivă este determinată de redresarea impresionantă a cererii din Varșovia, care a înregistrat o creștere de aproximativ 17%.

Între 2024 și 2026, Bucureștiul va înregistra cea mai mare creștere a ofertei de noi spații hoteliere dintre capitalele din CEE-6, cu un avans de aproximativ 5,8%, ceea ce înseamnă că vor fi livrate încă 2.400 de camere, rată care depășește creșterea medie a CEE-6, de 3,2%.

Mai multe branduri noi vor intra pe piața din București, inclusiv Corinthia, Swissotel, Mondrian, Adagio, Handwritten Collection și The Crest Collection. În plus, jucătorii existenți precum Radisson Blu București vor reintroduce pe piață în următorii ani camere renovate.

Acest aflux de noi oferte va contribui la diversificarea și îmbunătățirea ofertei hoteliere din centrul orașului. Cu toate acestea, se așteaptă ca pe fondul unui mediu concurențial crescut, redresarea pieței va avea un ritm mai lent.

În ceea ce privește peformanța pieței hoteliere, RevPAR (venitul pe camera disponibilă) din București a crescut cu 9,2% în S1 2024 față de S1 2023, depășind atât media europeană, cât și pe cea a capitalelor CEE-6. Acest rezultat a fost determinat în primul rând de o creștere cu 5,6% a ADR (tariful mediu zilnic) comparativ cu prima jumătate a anului 2023, în ciuda majorării TVA începând cu ianuarie 2023.

Deşi ADR în Bucureşti în S1 2024 a crescut cu 15,7% faţă de S1 2019, această creştere este încă sub rata inflaţiei. Acest lucru se datorează recuperării lente a cererii, combinată cu o creștere a ofertei de camere în aceeași perioadă.

Rata de ocupare în București a crescut cu 3,4% în S1 2024 vs S1 2023, parțial determinată de diverse evenimente, cum ar fi concertul Coldplay din iunie. Rata de ocupare va continua să se îmbunătățească, susținută de aderarea României la Spațiul aerian Schengen în martie 2024.

Sevda Cadîr, Associate Director Cushman & Wakefield: ”Bucureştiul s-a confruntat cu numeroase provocări în ultimii ani, dar cu toate acestea, performanţa hotelieră a oraşului a avut o revenire sănătoasă, cu o creşterea a RevPAR-ului în S1 2024 depăşind media europeană. Deși majorarea semnificativă de 5,8% a ofertei poate tempera această creștere, afluxul mai multor mărci de prestigiu va crește paleta de opțiuni de cazare și va poziționa orașul pe harta hotelieră a Europei.”

RevPAR în capitalele CEE-6 a crescut cu 8% față de S1 din 2023. Acest lucru a fost determinat de o creștere de 4,2% a ADR, cu cele mai mari câștiguri înregistrate la Praga, București și Varșovia.

Rata de ocupare a hotelurilor piețele CEE-6 a atins 67% în primele șase luni ale anului, cu 3,6% mai mult decât anul trecut, deși sub nivelurile pre-pandemice în toate centrele, cu excepția Varșoviei. Privind în perspectivă, creșterea ADR este de așteptat să se modereze, în timp ce ratele de ocupare sunt proiectate să-și continue redresarea.

România a înregistrat o creștere de 13% a volumului tranzacțiilor în comparație cu S1 2023, ajungând la un total de 20 de milioane euro. Această creștere a fost determinată în principal de activitatea din București, evidențiată de vânzarea Hotelului Ambassador către Julius Meinl Group. Hotelul urmează să fie renovat şi va fi redeschis ca un aparthotel upper-upscale sub brandul Julius.

În prezent, conform datelor noastre despre piața din România, aproximativ 400 de camere sunt disponibile pe piață, ceea ce indică oportunități continue pentru investitori.

Volumul tranzacțiilor cu proprietăți hoteliere în țările din CEE-6 (România, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Bulgaria) a ajuns la 122 milioane de euro în prima jumătate a anului 2024, cu 27% mai puțin decât în S1 2023. Acest lucru s-a datorat în primul rând lipsei activelor hoteliere de vânzare în regiune, incertitudinii geopolitice și costului ridicat al finanțării. Acest lucru s-a schimbat însă în ultimele luni, astfel că vedem mai multe proprietăți care se află în diverse etape de vânzare, iar acest lucru, combinat cu o performanță a sectorului pe un trend ascendent, accesul îmbunătățit la finanțare și creșterea interesului investitorilor, se preconizează că volumul va crește în următoarele 12 luni.

După o decomprimare notabilă în 2023, randamentele au rămas în general stabile în prima jumătate a anului 2024, cu valorile activelor susținute în continuare de creșterea veniturilor. Cu reducerea ratei dobânzii de către BCE în iunie și creșterea lichidității pe piața obligațiunilor, ne așteptăm să vedem o stabilizare a randamentelor până la sfârșitul anului 2024 și, pe măsură ce avansăm în 2025, la o îmbunătățire treptată a acestora pentru activele prime (de referință).

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor.

Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 52.000 de angajați în aproape 400 de birouri și peste 60 de țări și venituri de 9,5 miliarde de dolari. Serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare.

  • Alte articole:

    Rebranding pentru rețeaua de cofetării Dulcinella, care în prezent numără 18 unități

    Dulcinella, business românesc de cofetărie și patiserie cu produse cu rădăcini basarabene, a investit 100.000 de euro în prima unitate lansată după rebrandingul rețelei și ajunge astfel la 18 unități.…

    Citeste articolul
    MAMBricolaj – extinderea portofoliului de produse și reorganizarea magazinelor

    MAMBricolaj, lanțul românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă prezent pe piața AeRo a Bursei de Valori București, transformă vizitele în rețeaua de magazine într-o experiență memorabilă, unică…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Marșul Pentru Drepturile Animalelor 2024: Zeci de organizații pentru protecția animalelor solicită acțiuni imediate pentru bunăstarea acestora

    Marșul Pentru Drepturile Animalelor 2024: Zeci de organizații pentru protecția animalelor solicită acțiuni imediate pentru bunăstarea acestora

    Inteligența artificială, tehnologiile emergente și impactul asupra viitorului – temele principale la GoTech World 2024

    Inteligența artificială, tehnologiile emergente și impactul asupra viitorului – temele principale la GoTech World 2024

    Lenovo – Partener Global al Formula 1 începând cu anul 2025

    Lenovo – Partener Global al Formula 1 începând cu anul 2025

    Oxygen oferă angajaților posibilitatea de a lucra remote la #OxyNest la mare și la munte

    Oxygen oferă angajaților posibilitatea de a lucra remote la #OxyNest la mare și la munte