Noul BMW Seria 5 Touring este de acum pe şosele. Primele automobile au fost livrate clienţilor din Europa şi Japonia în urmă cu câteva zile. Ajuns la a şasea generaţie, modelul sportiv polivalent din segmentul premium al clasei superioare este lansat pentru prima dată ca variantă electrică BMW i5 Touring. Două modele cu propulsie electrică şi două cu motoare diesel foarte eficiente, cu patru cilindri, sunt disponibile pentru lansarea pe piaţă. Până în vara anului 2024, gama noilor BMW Seria 5 Touring şi Sedan va fi extinsă pentru a include modele suplimentare cu propulsie plug-in hybrid şi un motor diesel cu şase cilindri în linie.
BMW continuă în mod sistematic electrificarea gamei sale de modele cu BMW i5 Touring şi versiunile plug-in hybrid ale noului BMW Seria 5 Touring, care vor fi disponibile în curând. Vârful de gamă al noii serii este BMW i5 M60 xDrive Touring, cu o putere de până la 442 kW/601 CP. Alături de acesta se află noul BMW i5 eDrive40 Touring, cu o putere de până la 250 kW/340 CP şi o autonomie de până la 560 de kilometri determinată în ciclul de testare WLTP.
Sunt disponibile modelele BMW 520d Touring şi BMW 520d xDrive Touring, deosebit de populare în Europa. Motorul diesel cu patru cilindri este combinat cu tehnologia mild-hybrid 48V şi dezvoltă o putere maximă de 145 kW/197 CP.
Sistem plug-in hybrid şi BMW xDrive pentru modelele Sedan şi Touring
Tehnologia plug-in hybrid va fi introdusă la noul BMW Seria 5 Touring în vara anului 2024. Vor fi disponibile două modele. Noul BMW 530e Touring transferă puterea celor două motoare către roţile din spate printr-o transmisie Steptronic cu opt trepte. La noul BMW 530e xDrive Touring, tracţiunea integrală inteligentă asigură tracţiune, agilitate şi stabilitate de condus optime în toate condiţiile de drum. Această combinaţie de tehnologie de propulsie va fi disponibilă şi la BMW Seria 5 Sedan din vara anului 2024. Noul BMW 530e xDrive Sedan va fi a treia variantă de model a sedanului cu sistem plug-in hybrid.
Sistemul de propulsie al celor trei modele noi constă dintr-un motor pe benzină, cu patru cilindri, şi un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte, care împreună generează o putere de sistem de 220 kW/299 CP. Bateria de înaltă tensiune oferă un conţinut de energie utilizabil de 19,4 kWh şi permite o autonomie electrică de 83-95 km pentru noul BMW 530e Touring, 82-89 km pentru noul BMW 530e xDrive Touring şi 82-93 km pentru noul BMW 530e xDrive Sedan.
Mulţumită tehnologiei compacte BMW eDrive de generaţia a 5-a, cu motorul electric integrat în cutia de viteze şi bateria de capacitate mare deosebit de copactă, La noul BMW Seria 5 Touring, nu există nici o pierdere a capacităţii de transport la modelele plug-in hybrid. Capacitatea portbagajului este de 570 de litri cu toate locurile ocupate şi poate fi mărită până la 1.700 de litri dacă este necesar.
Disponibil din vara anului 2024: motor diesel cu şase cilindri în linie pentru BMW Seria 5
Gama de motoare disponibile pentru noile modele BMW Seria 5 Sedan şi Touring va fi extinsă în vara anului 2024 pentru a include un motor diesel cu şase cilindri în linie. Unitatea de propulsie a BMW 540d xDrive Sedan şi BMW 540d xDrive Touring provine din cea mai recentă generaţie modulară a BMW Group şi este combinată cu tehnologia mild-hybrid 48V sub forma unui generator de pornire a arborelui cotit. Împreună, motorul termic şi motorul electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte generează o putere maximă de 223 kW/303 CP şi un cuplu maxim de 670 Nm.
Cuplul este distribuit complet variabil la toate cele patru roţi prin intermediul sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Livrarea dinamică a puterii motorului diesel cu şase cilindri în linie şi transmisia superioară a puterii se reflectă în timpul de acceleraţie 0-100 km/h de 5,2 secunde, care este acelaşi atât pentru noul BMW 540d xDrive Sedan, cât şi pentru noul BMW 540d xDrive Touring.