În 2023, brandurile de retail de lux au investit peste 6 miliarde de euro în achiziții imobiliare

Cea mai nouă ediție a raportului Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situației actuale a pieței de retail de lux, de la extinderea rețelelor consacrate, destinațiile-cheie pentru industria luxului și tendințele pieței, până la interesul în creștere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziția de active imobiliare.

După o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piața globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puține deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa și China. Cu toate acestea, piețe precum America de Nord și zona Asia-Pacific, cu excepția Chinei, au înregistrat o creștere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinațiile de vacanță și să se îndepărteze de principalele zone urbane, deși ambele piețe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spații.

Similar cu anii precedenți, mărcile de modă și accesorii au dominat și în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendința, cu o creștere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.

În ceea ce privește potențialul de dezvoltare, cele mai promițătoare piețe de lux rămân cele mai mari și mai bogate orașe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul și Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locații noi care se remarcă în ceea ce privește relativa creștere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora și oferta actuală în ceea ce privește piața bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe orașe din China și Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potențialul neexploatat și o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piața de retail de lux.

Spre deosebire de brandurile mass-market și chiar de cele premium, care de obicei închiriază spațiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piața investițiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziții de proprietăți de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendință care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendință este cauzată parțial și de creșterea chiriilor pentru spațiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 Euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 Euro/mp/lună în Milano, dar depășesc 1.500 Euro/mp/lună pe piețele asiatice, precum Hong Kong. În București, un oraș cu un stoc redus de spații de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 Euro/mp/lună.

În România, piața de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piața imobiliară de lux, prezența unor proiecte rezidențiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piață. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt și Kempinski. În sectorul rezidențial, în București nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunțate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje și mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfășurare.

În ceea ce privește în mod specific sectorul de retail, grupul Hermès a anunțat recent intenția de a deschide primul său magazin în București, iar Tesla intenționează să deschidă un showroom dedicat în viitorul apropiat. Aceste noi intrări pe piață, împreună cu o creștere economică susținută, creează un mediu promițător pentru extinderea mărcilor de retail de lux în România.

„Interesul din ce în ce mai palpabil al brandurilor de lux pentru piața românească va marca în curând prezența României pe harta globală pentru retailul high-end. Deși cuvântul „lux” nu este asociat în mod obișnuit cu România, atenția primită recent din partea unor jucători internaționali proeminenți din acest segment servește drept un vot puternic de încredere în potențialul său.”, spune Codrin Matei, Partener Principal la Crosspoint Real Estate, asociat al Savills în România.

Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate oferă atât servicii de tranzacționare și consultanță pentru domeniul imobiliar, cât și solutii financiare necesare marilor investitori, pentru toate tipurile de proprietăți: birouri, retail, industrial, terenuri, hoteluri și rezidențial. Crosspoint Real Estate este asociatul internațional Savills în România, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 – cu venituri de 2,24 mld GBP generate în 2023.

  • Alte articole:

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul
    Pet Stuff, spitalul veterinar cu program non-stop situat în București, s-a alăturat Grupului LuxVet

    Grupul LuxVet – una dintre cele mai mari platforme care integrează unități veterinare din Europa Centrală și de Est, își întărește constant poziția pe piața românească. Pet Stuff, spitalul veterinar…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup