Studiul KilometrulBine, susținut de Dacia, despre siguranța rutieră pietonală în România

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim plan informații despre siguranța rutieră pietonală în România. Analiza s-a concentrat asupra comportamentului și a percepției pietonilor în ceea ce privește respectarea regulilor de siguranță rutieră și pedestră în contextul specific al comunității locale.

Pe un plan general, rezultatele studiului au arătat că aproape 60% dintre respondenți merg pe jos peste 30 minute zilnic, însă doar 12% dintre aceștia se simt în siguranță ca pietoni în orașul lor de reședință. În același timp, peste 30% dintre participanți au declarat că se simt parțial sau deloc în siguranță.

Studiul a evidențiat comportamente neregulamentare atât din partea pietonilor, cât și a șoferilor. Peste 60% dintre respondenți au observat șoferi care încalcă regulile rutiere, iar jumătate dintre aceștia au remarcat și comportamentul neglijent al pietonilor, cum ar fi traversarea străzii în ciuda semaforului roșu sau galben.

Cifrele arată, de asemenea, că traversarea neregulamentară a străzii se situează în topul comportamentelor negative, cu o pondere de 67,7%. Printre motivele care determină pietonii să traverseze neregulamentar se numără prezența unei străzi complet libere (în peste 70% dintre cazuri), distanța mare până la trecerea de pietoni (47,5%) și presiunea timpului (29%). În opinia respondenților, principala cauză a accidentelor rutiere este neatenția pietonilor (80,4%), urmată de viteza excesivă a vehiculelor și comportamentul neglijent al șoferilor.

Potrivit studiului, deși o parte dintre români sunt conștienți de statistici și de riscurile la care se expun, mulți dintre ei aleg în continuare, din grabă sau comoditate, să nu respecte regulile de traversare a străzii.

Totodată, o pondere de 36,3% consideră eficiente campaniile de conștientizare a riscurilor și declară că i-ar motiva să respecte mai strict regulile alături de prezența mai multor treceri de pietoni și amenzi mai mari.

Rezultatele acestui sondaj furnizează o perspectivă clară asupra situației actuale și constituie un punct de plecare esențial pentru inițiativele de îmbunătățire a siguranței în trafic.

Astfel, platforma de responsabilitate socială KilometrulBine, cu susținerea Dacia, lansează campania de conștientizare și responsabilitate rutieră « Primul Pas Contează », campanie care își propune să atragă atenția asupra unor comportamente nesigure în trafic si să încurajeze pietonii să adopte un comportament responsabil alegând conștient să respecte regulile de siguranță pietonală.

Mai multe informații despre campanie și studiul integral sunt disponibile pe platforma kilometrulBine. Răspunsurile au fost colectate de la 808 respondenți, la nivel național, în perioada 17 – 24 aprilie 2024. Rezultatele obținute au o eroare de maxim 3,4% pentru un interval de încredere de 95%.

KilometruBine este platforma digitală de educație și sustenabilitate lansată de compania Dacia în 2021. Platforma kilometrulbine.ro reflectă toate inițiativele companiei Dacia în materie de responsabilitate socială corporativă. Editorial, prin secțiunile și rubricile permanente, cititorii pot selecta informații din sfera celor două axe strategice: mediul și incluziunea socială prin educație. Lunar, website-ul gazduieste interviuri cu angajați, reprezentanți ai societății civile, autorități, lideri de opinie, jurnaliști, bloggeri.

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup