Între 12 și 20 martie 2024, la Balocco, un punct de referință internațional în ceea ce privește dezvoltarea experimentală, 150 de jurnaliști au avut ocazia exclusivă de a vedea cu ochii lor calitățile unice ale vehiculelor e-Hybrid ale emblematicei mărci Jeep, noul Avenger e-Hybrid fiind primul care se va dezvălui. Balocco este locul în care au fost create câteva dintre cele mai recente modele Jeep, în special Renegade, oferind cel mai bun traseu off-road din Europa și toate tipurile de teste pe șosea de care aveți nevoie.
Eric Laforge, șeful mărcii Jeep în Europa, a comentat: „Noul Avenger e-Hybrid este extrem de important pentru marca Jeep, deoarece accentuează și mai mult „Libertatea de alegere” pe care o oferim clienților. Este cea de-a treia opțiune, pe lângă modelele pe benzină și cele complet electrice, deschizând drumul către mobilitatea electrică pentru cei care nu se simt încă pregătiți să se alăture acestei evoluții a pieței. Noul Avenger e-Hybrid aduce împreună electrificarea și transmisia automată, așa cum își doresc mulți clienți în acest moment.”
Experiența dedicată reprezentanților mass-media, concepută pentru a demonstra că marca Jeep este singura care oferă un Mild-Hybrid cu performanțe egale cu cele ale unui Full Hybrid, începe cu noul Jeep Avenger e-Hybrid. Dispunând de capacități de conducere excepționale, asigurând în același timp emisii reduse de CO2, noul Jeep Avenger e-Hybrid, propulsat de inovatorul său motor hibrid de 48 V, avansează și mai mult în călătoria de pionierat a mărcii Jeep pe calea electrificării.
Motorul din dotarea noului Avenger e-Hybrid reprezintă apogeul realizărilor tehnologice, oferind atât confort, cât și performanță. Cu această tehnologie de ultimă generație, noul Avenger e-Hybrid oferă o experiență de condus excepțional de lină, permițând jurnaliștilor norocoși să adopte mobilitatea electrică la viteze mai mici. Acest lucru este posibil prin integrarea transmisiei automate cu dublu ambreiaj și 6 viteze e-DCS6 cu motorul electric integrat.
Traseul reface dubla utilizare a unui Avenger, care se simte în largul său atât pe șosea, cât și pe teren accidentat. Pe de-o parte, traseul pe șosea îi permite conducătorului auto să încerce atât funcțiile hibride (recuperarea energiei și propulsia electrică la viteză redusă), cât și funcțiile tehnice, cum ar fi conducerea asistată L2. Pe de altă parte, traseul off-road demonstrează capacitățile pentru orice tip de teren și de vreme, unde pot fi exploatate toate caracteristicile unice ale modelului: selec-terrain, sistemul de asistență la coborâre, garda la sol și unghiurile pentru teren accidentat. Participanții vor putea testa noul Avenger e-Hybrid cu o provocare pentru fiecare traseu: de a conduce cât mai mult în modul electric pe șosea și de a aborda cu ușurință toate elementele neașteptate ale unui teren accidentat.
Noul Avenger e-Hybrid a fost conceput pentru a fi poarta de acces către electrificare. Utilizează un grup motopropulsor bazat pe un sistem hibrid de 48 V ușor, capabil să ofere o experiență hibridă aproape completă. Un motor cu ardere internă de 100 CP cuplat cu un motor electric de 21 kW este apoi integrat într-o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 6 viteze și un demaror cu curea de 48 V pentru o tranziție lină către modul electric, reducând emisiile de CO2. Bateria litiu-ion de 0,9 kWh este amplasată sub scaunul șoferului, fără a afecta spațiul interior, care rămâne la fel cu cel al modelului Avenger pe benzină.
Întregul sistem hibrid de 48 V cântărește cu numai 60 kg mai mult decât o transmisie automată convențională. Acest lucru menține greutatea totală a noului Avenger e-Hybrid la doar 1.280 kg.
Noul Avenger e-Hybrid reduce semnificativ consumul de combustibil și, prin intermediul sistemului de regenerare la frânare, stochează energia pentru a o elibera atunci când este necesară în ciclul hibrid. În plus, transmisia automată electrificată integrată în sistemul hibrid de 48 V reduce consumul de combustibil cu până la 20% în comparație cu o transmisie convențională. În total, consumul sistemului hibrid de 48 V este cu 13% mai mic față de cel al motorului termic, iar dacă luăm în considerare doar deplasarea în mediul urban, reducerea poate ajunge la 28% din ciclul urban WLTP.
Aceasta face ca emisiile noului Avenger e-Hybrid să se ridice la 111 g/km CO2, cu un consum net de combustibil de 5l/100km în ciclul WLTP.
În plus, motorul electric și motorul termic pot deplasa puntea frontală în mod independent. Acest lucru înseamnă că toate manevrele cu viteză redusă pot fi efectuate în modul silențios, complet electric, pe mai mult de 50% din durata călătoriei în oraș, reducând considerabil stresul condusului zilnic. Noul Avenger e-Hybrid oferă confort maxim la volan, de la parcarea automobilului cu ajutorul sistemului e-parking până la a face ambuteiajele aproape suportabile datorită facilității oferite de funcțiile e-creeping și e-queuing. În plus, noul Avenger e-Hybrid poate rula până la 1 km cu motorul cu ardere internă oprit, pentru o rulare lină în zonele cu emisii reduse, cum ar fi zonele cu 30 km/h.
Noul Avenger e-Hybrid oferă ceea ce clienții apreciază cel mai mult la experiența hibridă reală: condus sustenabil, dar confortabil. În același timp, dacă doriți, sistemul poate oferi un plus de senzații tari prin intermediul funcției E-Boost. În acest mod, cuplul de 55 Nm al motorului electric se adaugă la cuplul deja disponibil de la motorul termic. Acest lucru îmbunătățește elasticitatea la turații mici și la pornirea automobilului.
Sistemul hibrid, la care se adaugă un demaror cu curea de 48 V, asigură, de asemenea, o tranziție rapidă și fără probleme între modul electric și cel cu ardere internă.
Dar există și o altă caracteristică a noului Avenger e-Hybrid care face ca deplasarea la volanul său să fie mai ușoară și mai plăcută: noua transmisie e-DCT6, disponibilă acum pe gama Avenger, ideală pentru a conduce fără stres în oraș și pe autostradă, cu padele pe volan pentru a face ca această experiență liniștită să fie și distractivă.
Noul Avenger e-Hybrid se mândrește cu o gardă la sol de peste 200 mm, un unghi de atac de 20°, un unghi de trecere vârf de rampă de 20° și un unghi de degajare de 34°, ceea ce înseamnă că legendara capacitate Jeep încă există, doar că a devenit hibridă. De fapt, oferă 6 moduri de rulare în stilul cu 7 fante: 3 pentru condusul în oraș și pe distanțe lungi: Normal-Eco-Sport, 3 pentru aventuri off-road: Nisip-Noroi-Zăpadă. În plus, există Hill Descent Control (sistemul de asistență la coborâre), o funcție care reduce riscul de derapare și de pierdere a controlului pe pantele abrupte și dure.
Noul Avenger e-Hybrid este disponibil în 3 versiuni.
Ca dotare standard, toate includ interfața digitală completă cu un grup de instrumente de 7”: AA/CP wireless, faruri cu LED, selec-terrain, padele pe volan, și un set complet de dotări de siguranță. De aici, fiecare client poate alege specificațiile care se potrivesc cel mai bine nevoilor sale.
Longitude, versiunea de bază a noului Avenger e-Hybrid, este elegant și versatil, cu jante din aliaj de 16”. Oferă posibilitatea de control al vitezei de croazieră, fără a face compromisuri în materie de siguranță și tehnologie, venind cu un set complet de funcții, inclusiv frânarea autonomă de urgență, recunoașterea indicatoarelor rutiere, asistența la păstrarea benzii de rulare plus sistemul de monitorizare a stării de oboseală a șoferului. La următorul nivel se află Altitude – o călătorie Jeep superioară, cu un plus de stil și confort. Designul exterior este pus în valoare de jantele din aliaj de 17”. La interior, scaunele premium adaugă încă o notă de eleganță. Dotări suplimentare, precum grupul de instrumente complet digital de 10,25” și controlul adaptiv al vitezei de croazieră, sporesc și mai mult dorința de a deține acest autovehicul.
În cele din urmă, Summit – produsul reprezentativ al gamei, vârful de lance în ceea ce privește conținutul, stilul și dotările, începând cu un exterior atrăgător, cu jante din aliaj de 18”, în timp ce proiectoarele din față și luminile din spate sunt ambele full LED. În interior, găsim iluminare ambientală multicoloră și o oglindă retrovizoare electrocromică „fără cadru”, care adaugă rafinament ansamblului. Când vine vorba de tehnologie, versiunea Summit se află într-o clasă aparte, oferind: keyless entry și engine start, monitorizarea unghiului mort, cameră video pentru parcare cu vedere în spate la 180 de grade cu vedere de tip dronă, senzori de parcare la 360 de grade, comutare automată între faza lungă și faza scurtă, hayon cu funcție hands-free, și capacitate de conducere autonomă de nivel 2.
Clienții își pot personaliza și mai mult autovehiculul printr-o strategie de pachete opționale flexibile, cu o selecție de elemente care satisfac orice așteptare: aceasta include tehnologie și conținut de top, cum ar fi sistemul audio premium JBL, scaune din piele cu reglare electrică pentru șofer și funcție de masaj, precum și opțiunea de conducere asistată de nivel 2.
Clienții pot alege și dotări pentru exterior, cum ar fi trapa recent introdusă, care oferă distracție în aer liber atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri.
În ceea ce privește prețurile, versiunea Longitude a noului Avenger e-Hybrid pornește de la 24550€, iar clienții pot obține o oferta specială de lansare cu prețul de 23300€.
Noul Avenger e-Hybrid va fi disponibil la dealerii Jeep începând cu sfârșitul lunii aprilie 2024.