Grupul LEGO – venituri de 65,9 miliarde de coroane daneze, pe o piață a jucăriilor în scădere în 2023

Grupul LEGO a anunțat rezultatele pentru anul fiscal 2023. Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, în pofida unui context operațional extern dificil, depășind semnificativ media pieței de jucării și câștigând o cotă de piață mai mare. Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, deoarece compania a accelerat investițiile în inițiative strategice, atât pe termen scurt, cât și lung.

„Suntem mulțumiți de performanța noastră, având în vedere că rezultatele pieței de jucării în 2023 au fost cele mai joase din ultimii 15 ani. Am continuat să creștem, în ritmul celor trei ani anteriori de rezultate extraordinare și am înregistrat o accelerare în ultimul trimestru al anului trecut. Am depășit semnificativ media pieței, crescându-ne cota de piață și dovedind atractivitatea portofoliului nostru puternic și divers și a sistemului LEGO in Play”, a declarat Directorul general, Niels B. Christiansen.

„În ciuda condițiilor externe pieței, am continuat să investim pentru viitor și am făcut progrese bune în ceea ce privește inițiativele digitale, de sustenabilitate și de retail, ceea ce va susține creșterea pe termen lung. Suntem recunoscători colegilor noștri, care rămân dedicați misiunii noastre de a inspira și de a contribui la dezvoltarea constructorilor de mâine.”

Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, comparativ cu 64,6 miliarde DKK în 2022, conform proiecțiilor. Excluzând impactul ratelor de schimb valutar, veniturile au crescut cu trei procente față de 2022.

Vânzările au crescut cu patru procente în 2023 față de 2022, datorită rezultatelor solide din SUA și Europa Centrală și de Est. Pe de altă parte s-a observat un declin în China, din cauza contextului economic nefavorabil.

Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, în scădere cu cinci procente față de 2022, datorită creșterii investițiilor în inițiative strategice și a variațiilor ratelor de schimb valutar. Excluzând efectele parității valutare, profitul a scăzut cu două procente. Profitul operațional în cea de-a doua jumătate a anului 2023 a crescut cu șapte procente față de aceeași perioadă din 2022, datorită creșterii veniturilor și a productivității ridicate. Profitul net a fost de 13,1 miliarde DKK în 2023, față de 13,8 miliarde DKK în anul precedent.

Fluxul de numerar din activitățile de exploatare a crescut cu un procent, ajungând la 15,4 miliarde DKK de la 15,3 miliarde DKK. Compania a investit 8,5 miliarde DKK, în principal în birouri și în fabrici (atât noi, cât și cele existente), pentru a-și extinde capacitatea de a susține creșterea, față de 6,0 miliarde DKK în 2022. Acest lucru a rezultat într-un free cash flow de 6,9 miliarde DKK în 2023, față de 9,3 miliarde DKK în 2022.

Portofoliul mare și divers al companiei a atras constructori de toate vârstele și cu interese de tot felul

Portofoliul companiei a fost cel mai mare de până acum, cu 780 de produse concepute pentru fanii de toate vârstele și pentru toate interesele. Ca și în anii precedenți, produsele noi au reprezentat aproximativ 50% din portofoliu.

Grupul LEGO a lansat, de asemenea, noi experiențe inovatoare de joacă, inclusiv LEGO Fortnite, prima colaborare din cadrul parteneriatului cu Epic Games, care are ca scop dezvoltarea unor spații digitale distractive și sigure pentru copii și familii. LEGO DREAMZzz, prima temă nouă a companiei din ultimii cinci ani, a fost introdusă în a doua jumătate a anului, precedată de lansarea globală a unui serial animat difuzat pe toate platformele majore de streaming.

Temele cu cele mai bune performanțe au inclus atât produse originale, cât și mari francize de entertainment: LEGO Icons, o gamă pentru constructorii mai în vârstă, LEGO City și LEGO Technic alături de LEGO Star Wars și LEGO Harry Potter.

Construirea unui viitor sustenabil

Grupul LEGO a crescut investițiile în inițiative de mediu cu 60% în 2023 față de 2022, iar până în 2025 intenționează să își dubleze investițiile anuale față de 2023.

Compania a făcut progrese și în zona de sustenabilitate, inclusiv prin introducerea pungilor de hârtie și creșterea utilizării unor materii prime mai sustenabile. În 2023, 18% din toată rășina achiziționată a fost certificată conform principiilor bilanțului de materiale, ceea ce se traduce printr-o medie estimată de 12% din surse regenerabile. Există planuri de a crește și în 2024 cantitatea de rășină certificată confom principiilor bilanțului de materiale.

Prin intermediul programelor de responsabilitate socială, Grupul LEGO a impactat pozitiv 9,8 milioane de copii în 2023, peste ținta de 8,8 milioane. Aici intră și programul său emblematic Build the Change, care a implicat peste două milioane de copii din întreaga lume în rezolvarea unor probleme de mediu.

Niels B. Christiansen a declarat: „Știm că joaca le oferă copiilor abilități ce îi ajută să își atingă potențialul. Suntem norocoși să ne aflăm într-o poziție financiară puternică pentru a investi în activități care facilitează învățarea prin joacă pentru copiii din întreaga lume. Investim în viitor, pentru a avea mereu un impact pozitiv asupra copiilor, multe generații de acum încolo.”

  • Alte articole:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și se raportează la detoxul digital (pauza de la…

    Citeste articolul
    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Beko România, lider al pieței locale de electrocasnice și unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, s-a clasat pe primul loc în topul companiilor din sectorul industriei de…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup

    Pufina Tradiții Românești – din nou produse ediție limitată de la Pehart Grup